ţâfnoasa

Oscar 2016

In ţâfnoasa spune… on 01/03/2016 at 11:44

La început de martie intru şi eu în rândul şi devin româncă get-beget. Păi, ceee, eu să nu comentez apariţiile pe covorul roşu, după ce la muncă mi s-au mâncat ficaţii cu Oscarul, dinainte de-a-ncepe? Fugi de aici..

Să precizez că nu am studii de modistă, sunt chiar mioapă, nu mă impresionează rochiile lungi – adică eu am una singură în garderobă cumpărată la 15 ani, cu o crăpătură ca a Angelinei, şi în colţuri. Deci long time ago, am purtat-o de două ori şi de atunci zace liniştită în dulap, pe undeva. Nu sunt fană a paietelor, nu îmi plac rochiile care stau doar pe bust şi nici bretelele subţiri. De ce? Pentru că pe mine nu stau bine. Nu, în general eu nu merg la Oscaruri. Nici duminică, după ce m-am întors de la muncă, puţin cheaună de somn şi “faultată de răceală”, cică, n-am dat o fugă pe covorul ăla mişto.

Comentariile, deci, vor fi ale naibii de subiective, pe principiul “ce-aş purta dacă…”. Pentru că, na, moda-i fix aşa. Subiectivă. Şi ce nu stă bine pe blana mea, place altora.

Şi totuşi, să vedem ce apariţii m-au înlăcrimat şi care mi-au îndreptat blana. Înţelegi tu – bulină albă, bulină neagră.

Alertă! Habar n-am cine-s tipele astea, nu mă acuza de favoritism, că de nepotism, din câte ştiu, nu poate fi vorba neam!

 

naomi-watts.jpg

Prima dată când am văzut-o, am strâmbat din nas. Du-te, măăă! ce atâtea paiete, atâta sclipici? Prez chicioasă! Singurul detaliu care m-a făcut să nu dau mai jos a fost nuanţa aia din talie. Deci, m-a impresionat corsetul, iar mai jos nu prea m-am putut uita cu atenţie. Apoi am observat că tipa, Naomi Watts, îi zice, are şi un ditai colieru’, şi el cu multe pietre & co. La prima vedere, pare ok. La a doua îi găsesc noduri în papură. Că-i prea grea, că-i cu umerii descoperiţi… Exact ce ziceam de la început.

cate-blanchett.jpg

Cate Blanchett pare a fi una dintre cele bine îmbrăcate. Eu, când am văzut-o, şi luni şi marţi dimineaţă, mi s-a părut că florile alea ataşate sunt, de fapte, nişte flori de bumbac. Da, mi-a adus aminte de festivalul Enescu, şi buchetele primite de artişti. Dar nu, pentru mine nu-i frumoasă. Prea împopoţonată, prea a la Hawaii. Remarc, totuşi, că e în trend când vine vorba despre culoare. Albastru ăsta spălăcit, sorry…

saoirse-ronan.jpg

Ştii, a fost un moment în viaţa asta când am căutat ca o nebună o rochie pentru o nuntă. Şi niciuna nu mi-a fost pe plac – bam ă făceau să arăt ca un cârnat, ba erau prea mari cu totul, ba doar în zona bustului. Cam asta e senzaţia când o văd pe mademoiselle Saoirse Ronan. În partea de sus, olecuţă cam decoltată, zice măicuţa din mine. plus că da, îmi dă senzaţia că e de-mprumutat. Bine, la oscarioşii ăştia tind să cred că împrumutatul e pe bune. Iar dacă mai uit atent la aşezarea paietelor, parcă văd Terra. Nu e extraordinar de rea. Chiar nu e, faţă de anterioara. Zic eu, repet. Altfel, culoarea eu o văd a fi verde. Hai să gasesc o explicaţie pentru paiete – rochie verde, covor roşu. Culori complementare, hai să iasă cu ceva în evidenţă. Abracadabra, puf!, s-a făcut lucitoare.

charlize-theron.jpg

OMG! OMFG! Adică Doamne apără şi păzeşte. Groaznic. Am observat că multe cucoane  aveau decolteu d-ăsta pân’ la buric… Da’ de ce, zău că nu ştiu. Şi colierul ăla atârnător.. Şi tatuajul de pe mână, şi chipul ei drăguţel… O combinaţie deloc reuşită. Sunt indivioasă, da.. Îmi lasă impresia că are şi şoldurile late, iar rochia nu e tocmai cea mai mulată, dar nu pot să ignor cât de studiată îi e poziţia! Cred că a exersat în faţa oglinzii..   În schimb, recunosc. Culoarea cred că m-ar prinde de minune şi pe mine.

P.S: A câta umbră a lui Grey eşti?

kate-winslet.jpg

Dragă Kate,

Când văd rochia ta mă gândesc la cât de bine sau nu te-ai simţit în ea. Nu prea ştiu eu ce fel de siluetă ai, dar rochia asta pare că ţi-e mare. De material nu zic nimic. Nu e nici latex, nici cauciuc, nici muşama, aşa cum am mai citit. E un preţios satin lucios şi mai grosuţ sau ceva. Habar n-am dacă l-am nimerit, dar să ştii că şi prin România există aşa ceva. Şi nu, nu cred că ai leşinat de cald. Dar dacă avea un tul pe dedesubt, cred că te-o mâncat rău… La fel ca pe mister Ralph Lauren.

alicia-vikander.jpg

Doamnelor şi domnilor,

Acum, câştigătoarea internetului… Alicia Vikander. Dumnezeu ştie cine o mai fi şi ea, dar eu ştiam că Louis Vouitton face doar genţi. Însă, rochia gălbejie nu-mi place neam! Pare regina neîncoronată a balului, deşi îmi pare că a plecat acasă cu o statuetă. Prea bufantă, prea..ca o pilotă! Na, c-am găsit termen de comparaţie. Da’ nu i-o fi fost frig la lăbuţe, aşa, cu vedere la degetele atârnătoare din sandale?

lady-gaga

GagagagagagaOMaGa!

Când am văzut-o pe Lady Gaga mi-a venit în cap un banc.

Alinuţa: Bunico, pot să mă joc cu ţâţele tale ?
Bunica: Bine, da’ să nu ieşi din curte.
Un grand exemplu de aşa nu. Dacă n-ai cu ce, nu. De fapt, şi dacă ai, dar nu arată bine şi nici n-ai vreo trei copii acasă care să tragă de tine, tot nu…

Plus că salopeta are, teoretic, două cupe în care ar trebui sânii băgaţi, iar la Gaga par goale… Nu, nu-mi pare o creaţie special pentru ea..

jennifer-garner.jpg

Ei, aici avem un curcubeu…negru. Cred că Versace nu s-a putut decide dacă o prinde o rochie dreaptă sau una cu trenă şi a zis că ia hai să facă doi în unu’, să fie pe placul tuturor.. Simplă, da, dar materialul nu cel mai drăguţ. se văd cutele de la stat pe undeva, prin maşină, că necălcată n-o fi. Şi totuşi îmi dă impresia că e un fel de femeia-bărbat, din cauza părţii stângii. Hmm..

 

julianne-moore

Rochia lui Julianne Moore nu e deloc “more” cum ar spune unii. Doar puţin mare în zona bustului şi talia deloc accentuată. Apreciez lungimea. Nici scurtă, ca o midi, un gogoşar anterior, nici lungă cât să se-mpiedice. Este Chanel şi…s-ar putea ca blana mea să dea bine într-o creaţie de-a casei…

margot-robbie

Margot Robbie. Margot forgot… Nu înţeleg de unde fâşia aia neagră. De la rochie nu pare, că doar nu apărea din neant, iar dacă-i de la geantă…de ce?

Rochia pare aşaa, un şarpe cu valoare. E interesantă, recunosc, dar când transpire nu cred că e cea mai bună variantă. Şi o faci oricum, chiar şi de emoţii. Poate că mi-aş vedea şi eu blana haurită, numa’ că zău de-am vreun covor prin staul…

daisy-ridley

Oh, Doamne. Da, un maieu lălâu. Oricât de Chanel ar fi rochia asta, nu îmi plac hainele drepte. Ok, e de ajuns că există femei şnur, dar hai să îi accentuăm ceva. Mai ales că madamele astea sunt slăbanoage, de ce să nu mulăm măcar 30% din material pe undeva?!

Iar colac peste pupăză este fix voalul ăla din talie care parcă-i dă şi mai mult volum. Şi coafura linsă, şi pantofii deloc inspiraţi, adică mari, şi poziţia ei… Să pătreze rochia şi să o poarte peste 27 de ani. S-ar putea să o prindă mai bine.

rachel-mcadams.jpg

Ei, aici o avem pe Rachel McAdams. Am văzut rochia din faţă. Îmbrăcată din gât. Pe principiul invers la faţă mătuşă, la spate păpuşă, madam are un ditaaaaai spatele gol. Adică toooooată noada e etalată. Nici nu prea putea poza altfel. Spatele drept, un picior în faţă, trena bine întinsă. Cred că s-au plictisit fotografii până şi-a găsit madam poziţia.

Ah, am uitat de nişte franjuri care îi flutură sexual senzual pe spate. Sau o mângăie, după aprecierea fiecăruia. Nu, nu îmi place. La fel, talia neaccentuată. Am o problemă cu asta, nu?

olivia-munn.jpg

Când am văzut-o pe Olivia Munn, recunosc, mi-a plăcut. Nu ştiu exact. De fapt, ştiu, simplitatea. Este atât de drăguţă, încât m-am uitat minute în şir la ea şi mi-am dat seama că e un fel de “moon”, dacă înţelegi ce vreau să zic.  Şi am mai descoperit că rochia asta n-ar merge purtată la vreo nuntă românească. Cum dansezi tu o braşoveancă? Cum dai din mâini la o sârbă? Este drăguţă, dar incomodă. Şi dacă mă mai uit mult la ea o să tind să cred că nu a avut sosie la vreo cascadorie şi a rămas cu ceva vânătăi pe mâna stângă. Sau poate chiar e bandajată rău.

brie-larsen.jpg

Oricât de hulită ar fi Brie Larson, rochia ei e drăguţă. Bine, centura aia nu e ideală, dar dacă nu o avea, rochia era prea simplă. Mult prea simplă. Şi în partea de jos e bine proporţionată şi mă face să mă gândesc la vreo sireană. Mică, mare, nu contează, dar contribuie şi culoarea la asta.

isla-fisher.jpg

Acuma, rochia asta nu îmi place în mod deosebit. Adică blana nu mi-aş expune-o în ea. Nu în imprimeul ăsta, nu la vârsta asta. Pare o mireasă niţel răzvrătită şi totuşi cuminţică.

88th Annual Academy Awards - Arrivals

Ca să nu-mi fie acuzată blana de stigmatizare, o avem aici pe Tracey Edmonds. Ştii, eu sunt oiţă, iar când văd rochia asta mă gândesc că brobonelele alea de pe ea sunt, de fapt, căcăreze pe care cineva mi le-a furat. Ori după ce am mâncat, acum mult timp, ciocolată albă, fie au fost vopsite ulterior… Să-mi fie cu iertare, tanti Lorena Sârbu, româncă care eşti tu românca de i-a cucerit pe americani. N-ai vrut să ieşi din zona de confort, aşa că nu prea ştiu cu ce i-ai cucerit. Mă rog.

88th Annual Academy Awards - Arrivals

Eu, la ţară, mai fac câteodată parada modei printre nişte gâini ciufulite. Ei, cam aşa arată rochia tipei. Bine, găinile mele nu-s atât de negre, dar înţelegi aluzia. Ba prea bej, ba prea negru. E discrepanţa niţel cam mare. Tanti Jennifer Lawrence, ai fost şi matale ciufulită de vreun cocoşel năzdrăvan? Observi că n-am aduc vorba de familia Adams, aş acum mulţi ar fi tentaţi să gâdească?

022816-oscars-leonardo-dicaprio

Măi, nu ştiu cum să zic, dar la bărbaţi nu prea ai ce comenta. Adică atâta timp cât costumul nu e prea mare şi nici nu are detalii inutile e ok. Un singur lucru am de obiectat  -eu ştiam că trebuie să se vadă un pic din cămaşă, la mânecă. Aşa zicea Iulia Albu. DiCaprio nu ştie?!

022816-oscars-reese-witherspoon

Madam Reese Whiterspoon, vreau să îţi spun că eşti foarte împăiată. Rochia ta îmi dă senzaţia că e făcută din două piese – pe de-o parte corsetul, pe de alta fusta. Iar decolteul, deşi ar fi vrut să atragă atenţia, nu o face din cauza beţelor de sub el. Bine, or avea vreun rol, dar sunt niţel ciudate.

022816-oscars-rooney-mara

Tu, fată dragă, vii de la Paşcani? Ţi-o făcut tanti Verginica un romb la buric şi şi-o băgat niţel foarfeca între chişerii, ca să nu dai de bănuit? Rooney Mara, NO! Oricât de mult mi-ar plăcea nasturii, nu. De ce rombul ăla? Aerisire? Pătrăţele? De ce tăietură între craci şi nu mai cea? Of!

022816-oscars-emily-blunt.jpg

De Emily Blunt, ce să zic. De gravide, numai de bine. Doar că s-au cam făcut două luni de când a trecut Crăciunul şi-mi pare că ce are ea ataşat pe rochie sunt, de fapt, nişte bucăţele de betelă d-aia argintie, de pe vremuri…

022816-oscars-chrissy-teigen.jpg

Măi, altă gravidă. Eu mă întreb atât – nu se împiedică? Nu se vede cu ce e încălţată, dar ştii cum e – când e să cazi, apăi cazi! Rochia îmi pare cam lungă. E drept, apreciez că e mulată şi îi scoate burta în evidenţă. Partea bună e că sarcina nu apar atât de avansată şi era păcat o rochie scurtă şi largă care să o arate ca un om făcut la lucru manual, dintr-un cartof şi scobitori pe post de mâini şi picioare.

88th Annual Academy Awards, Arrivals, Los Angeles, America - 28 Feb 2016

Ei, uite la asta mă refeream când ziceam de manşete. ‘cause all of me loves all of you.

022816-oscars-sofia-vergara

Nu ştiu cum arată Elsa, sinceră să fiu, dar cam asta îmi inspiră Sofia Vergara. Fatăăă, poţi să respiri? Prea mare, prea grea, prea înfofolită.

88th Annual Academy Awards - Arrivals

Pare impecabilă. Doar pentru că nu are nicio cută pe rochie. Patricia Arquette, îţi şade bine, dar nu ştiu ce te nemulţumeşte…

88th Annual Academy Awards - Arrivals

Ai prea multe pliuri, de sus până jos. Şi eşti şi cam despuiată. Iar colierul ăla era singurul care-ţi lipsea. Olivia Wilde, eşti wild că ai venit prea din recesiunea grecească direct pe covorul roşu.

022816-oscars-whoopi-goldberg

Dragă Whoopi Goldberg, eu te ţiu minte de pe vremea când dansai în filme. Bine, acum nici nu cred că te mai poţi undue din cauza vârstei, dar mai rău te ţine rochia asta gigant.

022816-oscars-mindy-kaling_0

Aoleu, maică! Eu ştiam un model de rochie d-aia mulată, albă, cu margini negre, gen iluzie optică, să o facă pe purtătoare să pară femeia fatală. Dar aşa pare… fără cuvinte. O imitaţie nereuşită aş putea spune.

88th Annual Academy Awards, Arrivals, Los Angeles, America - 28 Feb 2016

Asta face parte din categoria gagaOMaGa. Ştii tu, bancul de mai devreme, Altfel nu explic decolteul ciudat rău, zău! Andra Day, dacă aşa arăţi ziua, nu vreau să ştiu cum eşti noaptea.

Nu am spus-o până acum, dar e cazul să o fac. Apreciez că multe dintre actriţele astea, ca să nu spun toate, că poate greşesc, nu au silicoane. Sau nu exagerate, ca la noi. Şi au o bilă albă că nu au nicio teamă în a se afişa aşa naturale, cu decolteuri pân’ la buric sau chiar mai mici. Bravo!

 

  1. Ne cam potrivim la gusturi, sis! Credeam că-s singura căreia nu i-au plăcut Theron, Blanchett și Vikander (da, mah… ”pilotă” e cuvântul pe care-l căutam aseară, nu mi-a venit neam și l-am înlocuit cu gogoașă 😀 ).

Lasă un comentariu

Moldovanii

Jurnal de călătorii și căsnicie. Cu sare și piper. Pozești.

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!