ţâfnoasa

După Paşte înviem şi noi (la „Monaco”)

In Trecut-am şi eu p-acolo on 22/04/2014 at 07:30

Hristos a înviat!

Da, bine, ştiu că majoritatea se duce la grătar, la iarbă verde, d-astea, că doar o dată pe an chiuim de bucuria învierii…

DSC04618

Ei, iete că şi eu m-am petrecut de Paşte şi-apoi am fugit din ţară. Cu buletinul.

Curios?

Voilà! …că tot vorbeam de Monaco. 😛

DSC04480

 Cică trebuia să iau o piatră-n gură că nu mai fusesem acolo. Da’ eram prea ocupată să fac poze. Ca asta.

DSC04486

 Şi cum greu ne revenim din beţie…

DSC04488

 …hop, înc-o poză niţel mai câş.

DSC04490

 Pam pam!

DSC04494

 Pantă, pantă şi iar pantă. Nu vreau să îmi imaginez ce-i iarna pe acolo.  

DSC04497

 

DSC04499

Vrei o porţie din scandal?

DSC04500

Asta-i strada aia cu meşteşugari. Mişto, de altfel. 😛 O stradă pliiină de meşteşugari într-un oraş muuult mai mic decât a noastră capitală în care nu pleci decât cu burta plină de bere 😦

DSC04502

Pe bune?!

DSC04503

 

DSC04504

 

DSC04505

 

DSC04506

 

Unu.

DSC04507

 Doi.

DSC04509

Trei. Trei, Doamne, şi toate trei. Dar hai, spune sincer. Parcă io-s mai vie, nu? 🙂

DSC04511

Oală? Tigaie? Nţ! Polonice. Pentru şase persoane. Acu’, da, e adevărat…depinde de burţile mesenilor. :))

DSC04519

 Şi… zici că eşti în căutarea de ceva autentic şi nu găseşti? 😛  

DSC04521

S-o zic p-aia dreaptă. Bulgăraşii pun atâta preţ pe maşini, încât cred că eu eram cea mai tânără mioară din orice parcare. 😛

DSC04530

 

DSC04533

 Nu-i nimic fotoşopat. 😛

DSC04536

Ce-i mai bună decât apa? Aia e; îngheţata! Bubble gum şi kinder garden. 😀 Pentru copilul din mine, zic. 😀

DSC04538

Că tot fuse Paştele. Dar dacă venea Iepuraşu’ cu aproape ce-i sub arcadă… Ehe!

DSC04544

 Pentru că la ei cresc ouăle-n copaci :))

DSC04555DSC04622

 Paris, Comana, Veliko… Ceva e-n neregulă? Poate eu că n-am prins niciun lacăt de niciun pod? 😀

DSC04623

 Vezi podul ăla? Pe acolo cred că se ajunge-n centru. Nu bag copita-n foc că nu s-a simţit pe drum. 😀

DSC04625

 Sper că nu era vorba de ăia care s-au aruncat de pe podul care duce înspre galeria de artă, cică. Galerie pe care eu am făcut-o biserică… Poate d-aia n-am aflat de la bulgari cum se ajunge acolo. 😀

DSC04631

 …până am dat cu ochelarii de asta. Că infoturistu’ din spate cred că era închis. Dar măcar exista! 

DSC04634

 Bucureşti, capitală europeană, când o să găsesc şi eu d-astea în staţiile ratb?! 

 

 Te-ai prins că am fost la Veliko Târnovo, nu în Monaco, da? 😀

Info:

  • La vamă sunt musai buletinele. Se fac şi poliţiştii că verifică şi adios.
  • Dar înainte, parcă, se plăteşte taxa de pod. 13 lei sau 4 leva. 13 lei dus, 13 lei întors dacă nu vrei să rămâi pe acolo. Apoi şoc! Da, bine, drumul înspre Veliko a fost tot ăla cu Jilava, dar până la jumătatea Dunării a fost tot cam la fel de prost. Cum a scris sus, pe pod, Bulgaria, totul a fost liiiin. Ca tot drumul din Bulgaria, de altfel. Nu tu gropi, denivelări, depăşiri periculoase, ba chiar încadrare în limita de viteză impusă. 😀 Cât să-ţi pară bine c-ai fugit din România.
  • Vinieta pe o săptămână (cică-i cea mai scurtă perioadă în caz că nu pleci cu camionu’) e vreo 5 euro.
  • Banii se pot schimba şi pe acolo, dar şi-n oraş. Da’ dacă e cardu’ plin, nu-ţi face prea multe probleme. Poţi plăti şi cu cardul, şi cu lei. 😀 Ţi se spune că te recunosc “după vorbă, după port”. :))
  • Benzinărie e şi pe la ieşirea din ţară, aka Giurgiu.
  • Semnalul de la telefon se pierde prin zona liberă, dar dacă ai roaming…toate bune. Tarifele se anunţă prin sms. 😛
  • N-am ştiut cât era o leva şi mă uitam la un panou ca o curcă-n lemne, dar am dat cu presupusu’ că ar fi cam 2,5 lei. Internet – ciuciu – fără semnal. Descurcă-te în 2014 fără Sfântul Google, zic.
  • Atenţie la limitările de viteză. Bulgarii conduc liniştit, nu ca zgubiliticii ăştia de români… 😛 Aşa că ţin’te după ei dacă nu vrei să faci scurtă la mână dând explicaţii poliţiştilor bulgari. 😀
  •  Drum bun ai, indicatoare ai, parcare ai. Mai pe străduţele laterale, dar găseşti. Pst, se ridică maşini pe la ăia. Dacă nu vrei să faci scurtă şi la picioare, alege cu atenţie locul. 😉
  • Oraşul, enervant de curat. Magazine cât vezi cu ochii. Copaci în centru. Copaci frumoşi. 😛 Oameni liniştiţi, calmi, nimeni nu urlă la nimeni, nimeni nu aruncă gunoiul pe jos! Asta se întâmplă la nici 200 km de Bucureşti. Îi invidiez…
  • Suveniruri sunt la tot pasul. Şi pe strada aia cu meşteşugari le găseşti sculele în magazin. 🙂 Scule folosite, normal.
  • Mmm… îngheţată. 1,39 leva/100 grame. La asta trebuie să te-nţelegi în orice limbă! :))

Mdeci… de vizitat prea multe n-am apucat, de mâncat n-am mâncat, daaaar la prima vedere ştiu c-am să mă-ntorc pe acolo! Eventual după ziua de salariu! 😀

P.S: Anul trecut am fost la Pădurea cu Liliac şi tot n-am văzut atâta liliac ca-n Bulgaria.

DSC04650

România, te iubesc…

  1. […] tot am fost acu’ vreo două săptămâni la Veliko şi ziceam că te recunosc bulgarii “după vorbă, după port”, mi-am adus aminte că în deplasările pe care le-am avut i-am recunoscut şi eu pe unii. Mai […]

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

