ţâfnoasa

Prague, martie 2016

In Trecut-am şi eu p-acolo on 11/03/2016 at 23:17

This is a kind of guest post wrote by mister (autointitulat) Ţ.

Se făcea că voiam să plecăm în excursie – neapărat în afara granițelor României.

Unde e cea mai propice localitate pentru iubire? Da, ați ghicit: Franța, în oraşul Paris. Dar, până ne-am câcâit şi ne-am coit – Breaking News, Parisul a fost atacat de terorişti.

Bun, ce ne facem?! Altă locație: Praga. Cum am ales-o? Când am ales-o? Nu ştiu. De ce am ales-o? Idem. A, parcă Țâf a ales-o.

Primul lucru a fost procurarea biletelor de avion. De unde? Paravion.ro. Oameni serioşi, pe care îi recomand. Dar, ah! Înarmați-vă cu răbdare când veți merge să vă ridicați biletu’/factura sau să plătiți biletu’: sunt doar două angajate la relații cu publicul, dar doar una activă. Dar da, în spate e o întreagă armată de oameni care muncesc – am impresia ca e Call Center-ul companiei.

La cazare a fost mai simplu: booking.com, iar ca şi condiții pe care voiam să le îndeplinească unitatea de cazare au fost: hotelul sa fie cat mai aproape de centru şi să se încadreze în bugetul alocat. Residence Bologna a fost hotelul care a îndeplinit aceste două condiții.

Buuun…Am rezolvat cu transportul si cazarea, au trecut săptămânile, hai să ne facem bagaju’ că mâine plecăm la Praga.

Check-in la aeroport, aşteptăm în fața porții de îmbarcare, ajungem în avion, decolăm, zburăm şi iată-ne la Praga! Uuuui!

Praga 3-6 martie 2016 112

Ponturi (în special pentru telefoanele cu Android; pentru restu’ nu ştiu 🙂 )

1) Google Maps îți arată cum să ajungi de la aeroport la hotel. Chiar şi cu mijloacele de transport în comun. Uitați-vă de acasă şi memorați ruta. Sau dați un screenshot. :))

2) Here Maps e o aplicație de GPS fără internet. Nu dă rateuri în 98% din cazuri.

3) Luați-vă o baterie externă. E utilă.

Bun, suntem în Praga.

Praga 3-6 martie 2016 265.JPG

Puncte forte:

– oraş turistic, ai ce vedea, ai ce poza, ai ce cumpăra, nu auzi claxoane, abonament unic autobuz/tramvai/metrou, turişti mulți, ai civilizație, asfalt bun, curățenie, mâncare bună, cârnați, bere…wtf!

Sunt mult prea multe puncte forte pe care sigur le-au scris alții înaintea mea pe internet.

Concluzia proprie şi personală: mi-a plăcut maximum de mult şi abia aştept să mă reîntorc în acest oraş!

Praga 3-6 martie 2016 457.JPG

Țâf, auzi?! Vreau să mergem în excursie!  And no, wow, not in Sinaia! Again in Praga, or maybe Greece, London..mhmm, Italy? 😕

 

Puncte slabe:

– chiar dacă eu comand pizza, iar pentru Țâf salată cu foccacia, unii chelneri încearcă sa te fure: iți aduc pâine la masă. Pentru ce?! Să o mănânci cu ce? Spune-le că nu iți trebuie, iar ei o vor lua înapoi şi nu ți-o vor băga la notă. Alți chelneri îți cer bani pe şervețele, alții îți bagă „VAT”-ul de 2 ori pentru un produs…etc. Mare atenție la notă şi la meniu! Trei mese la trei restaurante diferite, trei încercări de furat din partea chelnerilor. Frumos şi civilizat, la notă, pe bonul fiscal.

– înainte de a schimba bani, întreabă de comision. Şi nu intra în vorbă cu tuciurii.

Exemplu:

Noi, în față la un exchange, să schimbăm câțiva zeci de euro în coroane:

Tuciriu: Hey, hey, where you are from? Italy?

Noi: NO!

T: Rusia? 

N: No, Romania.

T: Mânca-v-aş gura voastră, haideți cu mine că io lucrez la arabi şi au curs bun de 27. Credeți-mă e cel mai bun curs din oraş, lucrez la arabi.

– cerşetorii. Nu ştim ce nație erau, am văzut doar trei. Stăteau cu fundu’ în sus (se rugau?) şi nu scoteau niciun zgomot. Ce era interesant -> fiecare avea un câine lângă el. Poate îi impresionau pe iubitorii de animale, dar mie mi s-a părut amuzantă modalitatea lor de cerşit.

Dar chiar şi cu cele trei puncte slabe…Prago, mi-e dor de tine!

Şi pentru că ţâf are darul de a face oamenii de ruşine şi a considerat că articolul nu e destul de consistent, a mai tras de mister să mai scrie două vorbe trei minciuni despre obiectivele turistice. Vizitate, că de altele nici nu poate fi vorba. Şi uite-aşa a rămas ţâf datoare.

Deci, fii atent, că îl citez pe mister. 2,10, 2, 10, îmi dreg vocea.

“Muzeul de jucării mi-a plăcut. Deoarece mi-a amintit de copilărie şi că am făcut poze”. Pac.

Praga 3-6 martie 2016 102.JPG

Un sfert de ora a stat sa isi pozeze eroii copilariei.

“Podul ciarls – e simbolul Pragăi, e populat şi îţi oferă panoramic peste oraş”. De fapt, autorul a vrut să zică CHARLES. Po-dul, nu prin-ţul, cum s-a trezit ţâf într-o dimineaţă că i-a ieşit pe gură…

Praga 3-6 martie 2016 295

“Muzeul Kremlin că m-au lăsat să fac poze, am făcut poze, am văzut vedete, angajaţii civilizaţi”. Auzi, pisi, nu ştiu ce angajate ţi-au luat ţie ochii, da’ eu îmi amintesc că ăştia de la muzeul GRE-VIN, mama lui de muzeu, nu m-au lăsat să plătesc magneţii cu euro. Chiar, la ce Kremlin ai fost tu? Eram şi eu prezentă? Vai de mine, mi-am pierdut minţile saaaau….?

Praga 3-6 martie 2016 185

Ah, stai că există şi o continuare – “şi respectuoşi, au întrebat ce mi-a plăcut şi ce nu etc”. Pe tine te-au, pe mine nu m-au. Că eu luam bagajele de la garderobă, să căutăm coroanele, că ei când aud de euro dau cu aghiazmă.

Praga 3-6 martie 2016 255.JPG

“Cea mai îngusta stradă că are semafor. E funny”. Aha.

Praga 3-6 martie 2016 388.JPG

“Garda, seamănă cu aia din Anglia”. Mă rog, am ajuns cam pe la jumătate şi, ia stai!, când ai fost tu în Anglia de ştii că astea două seamănă? În somnul de dinainte de Praga? Hihihi.

Praga 3-6 martie 2016 031

Cică i-a plăcut şi centrul.

Mai zice că burţii i-a plăcut cârnaţu’. Mă rog, cârnaţii. “Seamănă cu ai noştri, dar parcă au alt gust la Praga”. Habar n-am ce gust, eu n-am mâncat… Pentru explicaţii, apasă tasta 1.

A mai apreciat plimbările. Daaa, ştiu că fac piciorul frumos. Cică pe acolo poţi merge la pas. Uau.

Şi, evident, nu lipsea partea dulce – Trebuie să zic eu că am fost la o cofetărie şi cică lui mister i-au plăcut măsuţele de lemn (măsoaie, mă rog), că cică era altceva faţă de cele de la noi.

Şi i-a mai plăcut un magazin cu jeleuuuuri, cum altfel?! Aşa pofticiooos nu prea am mai văzut. Măcar de era gravid. Nu, nu cu cârnaţu’ de Praga…

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

