ţâfnoasa

Mâncăm în aglomerație?

In ţâfnoasa spune… on 20/07/2016 at 10:26

Mi-e foame, hai să mâncăm!
Unde?
Păi, nu aici. Altundeva, unde e mai multă lume. Cică e mâncarea bună acolo unde e aglomerat, că e proaspătă. Unde nu-i nimeni…

Se zice, aşadar, că te duci să mănânci acolo unde e aglomerat. Ce contează că sunt 6 restaurante pe un metru pătrat şi stai juma de oră în fața restaurantului aglomerat ca să primeşti o masă liberă, deşi celelalte cinci sunt libere.

Buuuun. Am auzit replica asta în ultima perioadă atât de des încât îmi creează repulsie şi-mi vine să-mi iau câmpii să mă duc fix în restaurantele pustii. De ce?

  • Chelnerii, ospătarii teoretic au timp de tine şi sunt atenți la comandă
  • Bucătarii bibilesc cu grijă, teoretic, preparatul
  • Nu te deranjează nimeni
  • Nota de plată vine prompt
  • Nu aştepți ore întregi după mâncare, că e prea aglomerat şi bucătăria prea mică

Corect?

Corect, zic eu.

Hai să mai analizăm şi pe text – mă duc la un restaurant aglomerat că e mâncarea proaspătă. La un moment dat, şi ăsta a fost nou pe piață şi lumea fugea de el, corect, nu? Şi el cum şi-a format cozile în cazul ăsta?

Pam pam. Trezireaaaa!

Asta îmi dă cu virgulă – un restaurant nou apărut cum îşi poate forma o clientelă dacă lumea fuge de el mâncând pământul că, vezi Doamne, e nou şi are mâncarea stricată? Asta ar fi însemnat să ignor şi eu La Lavandă şi să n-am habar de el, că e nou venit şi îmi dă stricăciuni în farfurie.

S-o risca vreunu’ să facă aşa ceva? La început, zic. Nu cumva există un patron care face o investiție şi îşi doreşte profit? În cazul în care nu e cineva care spală bani în felul ăsta…

Ah, iar dacă eu mă duc la Sibiu pe 28 decembrie şi vreau să mănânc în centru, dar nu găsesc o masă liberă pentru că toate restaurantele sunt full înseamnă că toate au mâncarea atât de gustoasă? S-a aprins beculețul, cumva?

Asta îmi pare fix o gândire proastă de roman care vrea mâncare ieftină, bună, “ca la mama acasă”, dar să fiu servit. Nu contează că mi se trânteşte sticla cu Prigat pe masă, fără să mi se desfacă dopul, să am un pahar sau măcar un pai, ca să beau. Nu sunt handicapată, dar în banii mâncării intră şi servirea. Iar apoi tu, ca ospătar, mai vrei şi şpagă. Pentru ce?

Mi se aduce meniul, nici nu apuc să trec de primele două pagini că se întoarce după comandă. Eventual cere băutura care se află, din câte ştiu eu, pe ultimele pagini, dacă nu are meniu separat.

Şi nici bine nu îl pun pe masă, că mi se ia din față, mai sunt alți clienți care abia au venit şi se uită pe pereți, că nu sunt meniuri suficiente care să acopere capacitatea localului.

Eventual se mai încurcă şi comenzile şi eventual mai primesc şi mâncarea refuzată de altul. Nu am fost în bucătărie, dar nici n-aş băga mâna în foc că nu se întâmplă asta. Şi nu mă refer la faptul că avea vreun fir de păr prin ea, ci şi că poate Icsulică a comandat trei mici, ospătarul a strigat în bucătărie, ăla repede i-a luat şi i-a pus la perpelit, iar până când vede ospătarul mâna întinsă care cere o… rectificare, micii sunt aproape gata. Că n-a avut timp să fie mai prompt din cauză de aglomerație.

Deci da. Sprijiniți şi restaurantele noi apărute – s-ar putea să aveți o surpriză plăcută. Nu, nu dețin niciun local de acest tip.

Dar s-ar putea renunța la recomandări (eventual şi stradale) – opreşti, intri în local, dacă nu îți place, pleci. Nu te ține nimeni legat acolo, de îndată ce ai intrat.

  1. […] Şi pentru că deja se făcea seară, am decis să mâncăm. Aşa că am mers tot la poalele Cozlei, ca tot trecusem pe lângă un local unde părea că sunt ceva persoane, vorba aia. […]

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

