ţâfnoasa

50 de bani

In ţâfnoasa spune… on 19/05/2016 at 12:35

Miercuri, la Kogălniceanu.

– Mi-e sete, hai să-mi iau o apă, miorlăie Mister Ţ.

– Hai.

– Uite, de la buticu’ ăsta, zice domnu’.

Se chiombăieşte printre ambalajele goale lipite pe geamul buticului din staţie, să vadă dacă e vânzător în interior şi să întrebe dacă apa e ascunsă, că în frigidere nu era. Nici urmă de apă, nici de vânzător.

– Hai să te duc la alt magazin, îi spun.

La braţ ne îndreptăm în direcţia opusă, căutând un magazin. Mergem vreo 50 de metri şi pe un colţ dăm de un alt butic.

Intrăm. Eu am rămas la uşă. Recunosc, căscam gura la o babetă care vorbea cu unu’, ambii la tejghea, pe aceeaşi parte. Bine, aveam şi un ghiozdan mare în spate, buticul aglomerat, aşa că am zis să nu risc să dărâm ceva. Până la urmă era vorba de sete şi de o sticlă de apă, nu de o decizie de viaţă şi de moarte.

De pe nişte scări coboară altă tanti. Îi fac loc.

– De ce l-ai ţinut de vorbă, nu vezi ce puţea a băutură?, o ceartă pe babetă.

Babeta, de altfel, a comentat în sine ceva.

Da, parcă simţeam şi eu un damf de băutură. Mă uit afară, un bărbat lângă o bicicletă. Sper să îşi fi menţinut echilibrul dacă s-a suit pe ea.

Între timp iese şi Mister Ţ dintre rafturi cu o sticlă cu apă. Tanti se duce dincolo de tejghea, babeta rămâne pe partea noastră.

– 3 lei, zice tanti.

Din reflex, am făcut ochii mari.

Mister Ţ scoate 10 lei. Mie-mi luaseră ochii nişte ţigări lăsate în ambalaj, dar cu capacul desfăcut. Semănau cu ţigările false, de gumă, din copilărie.

Tanti deschide casa şi caută restul. Avea câteva bancnote de 10 lei, apoi 5 lei şi 1 leu. Ia două bancnote de 1 leu şi una de 5 lei, întinzându-le pe tejghea.

Mister Ţ le ia, eu dau să plec, dar cu ochii la ţigările. Nu fumez, dar m-au hipnotizat. :))

– Să-mi daţi şi bonul fiscal, vă rog, solicită domnu’.

Ups, hai c-ai zis-o. Zâmbesc, îmi amintesc că face colecţie de bonuri pentru job. Tanti ia cititorul de coduri şi dă să scaneze sticla. Nu voia. Face operaţiunea de vreo 3-4 ori până a luat-o. Imediat apare pe casa de marcat 2,5 lei.

Cu o milisecundă înainte, se scuză tanti.

– S-au schimbat preţurile, n-am apucat… Vedeţi şi la raft că e 3 lei.

Mister Ţ, să o contrazică.

– Cât e la raft?,îl întreb.

– 2,5 scrie.

– Nu, nu, s-au schimbat preţurile, vedeţi, e 3 lei, explică.

Ne îndreptăm spre uşă.

– Ar trebui să încasaţi cât scrie pe bon, strig eu din uşă.

Facem trei paşi, nu departe de magazin. Înfaşc bonul de la Mister Ţ.

– Scrie aşa: Apă, avem apă, spun cu ochii la produs. Bucovina? Bucovina. 0,5? Da, mă îngân. 50 de bani.

– Da, confirmă domnu’.

– 50 de bani! Ei, sunt banii mei. Mă rog, ai lui, dar fie. De ce să le las lor banii?!

Mă uit la Mister Ţ, parcă mă enervez mai tare.

Intru în magazin, cu ochii după tanti. O văd pe babetă, tot la tejghea. Între timp a mai apărut un fizic de bărbat, probabil a coborât scările respective. Tanti, era la buza scărilor aranja nişte marfă.

– Auziţi, uitaţi ce scrie aici. Apă Bucovina 0,5, avem apă Bucovina 0,5. Aşa scrie pe bon.

Îmi ia bonul fiscal şi îl ţine strâns după ce s-a făcut că se uita pe el.

Tanti, nu, că aşa scrie la frigider 3 lei, tot să merg să mă uit. Am refuzat. Plătesc cât scrie pe bon, întăresc eu.

– La frigder scrie 3 lei. Pe casă nu a apucat băiatul de la casă să schimbe…

Băiatu’ de la casă. Asta îmi răsună în cap.

– Bine, vă dau . Uitaţi…

Mi-a dat 50 de bani, i-am mulţumit şi am plecat.

Nu mai auzeam nimic altceva în jur, doar ceva de apă. Am presupus că babeta, cu vocea ei răguşită, zicea să ne dea toţi banii înapoi + apa. Pentru ţeapă, zic.

Nu. Mi-a zis Mister Ţ ulterior că babeta îi zicea lui tanti să ne dea TOŢI banii şi să returnăm apa, iar el a refuzat.

Băi, ce fraieri am fost că n-am dat apa înapoi, mai ales dacă era începută.

Ah, iar bonul nu l-am mai primit.

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

