ţâfnoasa

Scrisoarea de intenție

In ţâfnoasa spune… on 25/04/2016 at 10:57

“Te rog, ai să-mi împrumuți o scrisoare de intenție? Un template, ceva de genu’?”

Așa suna rugămintea de la miezu’ nopții.

Aș fi zis că e google-ul plin, dar m-am abținut.

Ce am zis?

Păi, știi, eu, când am făcut așa ceva, am scris ca o poveste. Eram zâna din povești. Mă rog, nu m-a ajutat la nimic scrisoarea, dar fie.

Deci, cum crede țâf că se scrie o scrisoare de intenție? Iată sfintele reguli:

  1. Nu, nu caut nimic pe google
  2. Dacă nu mă pot abține și vreau, totuși, “să îmi fac o idee”, nu copiez nimic de pe google!

De ce? Simplu. Limbaj de lemn + originalitate ioc. Cu ce mă deosebesc de ceilalți? Exact. Cu numele dăcât. Cum alege angajatorul? Continuă așteptarea lui făt frumos.

  1. Cine sunt și ce vreau? Eu la facultate am învățat de cei 5 W și 1 H – who, what, when, where, why, how. Răspunde la întrebările astea și ești pe drumul cel bun.
  2. Scrisoarea de intenție nu se scrie în 10 minute. Necesită timp – scrii, ștergi, modifici, ștergi, adaugi, o iei de la capăt, ștergi. Dar nici nu tărăgăna o săptămână, că nu mai aplici nicăieri, demoralizat fiind de eșec.
  3. Te rog să ai o gramatică impecabilă. Verifică de 7 ori înainte de a da SEND.
  4. Cel mai important punct, înainte de toate – aplic pentru un job ale cărui cerințe îmi sunt foarte, dar foarte familiare? Bingo!

Să recapitulăm:

Vreau să aplic la un job. Hai să vorbim despre cazurile deloc disperate când nu urlă foamea-n tine și ai timp suficient de săpat în căutarea unui job aproape ideal.

Am găsit un astfel de loc de muncă. Am zâmbit ștrengărește când i-am citit descrierea și cerințele. Pe principiul – n-am mai făcut asta, dar am învățat, cu teoria stau bine și actualul job mă ajută destul de mult să fiu candidatul ideal pentru ceilalți.

Dar, fir-ar să fie, CV-ul nu le e îndeajuns. Ce fac? În primul rând mă prezint. Nu, nu cu formule protocolare dacă nu aplic pentru vreun post de ministru.

“Geta este absolventă a Facultății de Jurnalism care, fascinată de lumea scrisului, s-a gândit că asta vrea să facă atunci când va fi mare. (…) Însă, jobul de redactor, uneori, e plictisitor, recunoaște. Iar momentele de creativitate sunt ca bulele de săpun, le urmărești cu atenție, cu ochii mari, și când vrei să le prinzi, să te joci cu ele, puf!, dispar… (…) Dar cum uneori profesorii vorbesc limbi străine – mandarină, polonă, și-ar încerca norocul să lucreze cu normă întreagă într-un departament specializat pe, surpriză!, marketing. Pentru că se teme că în următorul an și jumătate, noțiunile vor fi mai mult decât abstracte. (…) Cu o mică încurajare, ar putea prinde aripi, să zboare alături de bulele cu creativitate și să jongleze cu ele înainte să devină „una cu pământul”, ca și când n-ar fi fost”.

Mai sus de un model pe care Geta îl considera bun. Se cam potrivește cu personalitatea ei – îi plac poveștile. Pentru că da, scrisoarea de intenție trebuie să te reprezinte. Iar când spui că îți place să scrii, arat-o!

Fii sincer cu tine și cu ceilalți. În anunț sunt specificate anumite caracteristici? Gândește-te dacă le ai sau le-ai deprins între timp. Nu minți! Bâlbâiala există și în scris, iar la interviu, vai de fundu’ tău. Dacă nu ai experiență în domeniul respectiv, recunoaște. Nu te mănâncă nimeni, mai ales dacă arăți că ai o motivație reală pentru care își dorești jobul acela.

Ești dinamic? Specifică asta. Ai spirit de echipă? Scrie că lucrezi/ai lucrat într-o echipă de 9 oameni. Ești sociabil? Poate ai lucrat cu oamenii și, vrând nevrând, ai devenit. Și că, eventual ai aptitudini de negociere, iar caracterele dificile nu îți ridică probleme pentru că știi să te mulezi pe fiecare om care-ți iese în cale. :)) Ai organizat vreun eveniment la viața ta? Nu-l rata, dacă aplici pentru un astfel de loc de muncă.

Nu te teme de scrisoarea de intenție. Nu e chiar baubau, așa cum credeam și eu. Important e să fii mulțumit de ea la final.

E, de fapt, o extensie a CV-ului plictisitor. Ai ocazia să punctezi anumite aspecte, reușite, fără să îți pară rău că poate nu ai ajuns să le detaliezi la interviu. Dacă e suficient de captivantă te alegi cu o întâlnire alături de potențialul angajator. Însă, era să uit, nu te lungi! O pagină A4 e de ajuns.

Și repet! Nu te lua după templat-ul de succes indicat de google. Scrisoarea de intenție e ca hainele. Același tricou stă diferit pe două persoane. Ține de postură, culori, atitudine, înălțime etc.

  1. E foarte buna originalitatea, in orice. Nu stiu insa cati dintre angajatori ajung sa citeasca scrisoarea de intentie sau CV-ul in general (eu cred ca se uita „fugitiv”). Dar daca e important cu siguranta varianta ta de scrisoare de intentie e geniala.

    • Eu cred că cei care cer pun, totuși, mai mult accent pe scrisoarea de intenție. Mai ales că sunt conștienți de faptul că majoritatea sunt copiate. Poate sunt puțini. Dar de asta măcar începutul trebuie să fie captivant.

      Sau poate sunt unii care descurajează așa aplicațiile trimise doar de dragul de a face ceva cu CV-ul. 😀

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

