ţâfnoasa

#christmastree

In ţâfnoasa spune… on 27/12/2014 at 17:06

În spiritul sărbătorilor, scriam deunăzi pe facebook despre brazi.

Duminica dinainte crăciunului am dat buzna în oraş să caut brad. N-am mers prea mult, am nimerit la o gură de metrou, într-o zonă unde se vindeau brazi. Bineînţeles, nu româneşti, ci din Danemarca, Suedia, nici nu mai ţiu minte de unde a zis omu’ îngheţat, că de zăpadă încă nu era…

Buuun. Ce vreau? Păi, un brad, nu mai mare decât mine, da’ olecuţă mai stufos, să aibă ramurile decente şi aproximativ egale, să nu ocupe exagerat de mult loc în cameră şi…eventual să şi miroasă A BRAD.

Cer mult? Ei, aşa ziceam şi eu.

Ajung în zonă, după ce arunc o privire, aleg 3 brazi.

Mnu, ăsta e prea scump. Ah, am uitat să spun că voiam să coste cât un rinichi? 😀

Aoleu, ăsta e cam strâmb niţel, el aşaaa…

Iar ăsta…Mmm, e bunicel. Nu e foarte chel, are ramuri bune peste tot, inclusiv înspre vârf, ce dacă alea din spate sunt mai scurte? Îl pun cu faţa uite aşa!

…şi l-am luat. 99 + 5 lei îmbrăcatu’.

Împodobit pe 21 decembrie, a început din nou să cadă câte-un ac şi n-a prea stat cam pe 24. Nu-i bai. E prea cald în casă. Şi cum nu-mi fac drum în preajma lui, e numa’ bine.

Apropo, grea treabă cu împodobitu’. Forever and ever bradu’ meu va fi roşu. Şi poate cu niţel auriu, da’ roşu. Lada cu globuri, plină. Când încep să scurm printre ele, stop pauzăăăăăă, eu ce agăţ în brad?!

Câteva globuri roşii, vreo 8 căsuţe din lemn luate anu’ ăsta la reduceri, încă vreo 5 globuri din ceramică, alte micimi din lemn, da’ pe care nu le mai voiam anu’ ăsta, da’ e musai să mă răzgândesc.

Aaa, şi instalaţia. Aia care intră în lada de zestre, o a-dor!

Ciuciu beteală. Câh! Piei, drace! La fel şi mărgelele alea…

Aşa că m-am apucat. Să învârtim instalaţia prin cetină, cumva, frumos, da’ s-ajungă la priză fără prelungitor, totuşi. Ah, căsuţele asteeeeeaaa…de ce n-oi fi luat mai multe!? Să le pun şi p-astea roşii mai ascunse şi…aia e. Iată-mi bradu’.

Cam gol, zic. Asta e, alte globuri n-am de unde. El arată bine şi neîmpodobit. Dacă mai aveam înc-o instalaţie d-asta, altceva nu-i mai trebuia.

Îi zic un ptiu, ptiu acolo, să nu-i fi de deochi ca unor copii urâţi, zic că n-o să stau prea mult acasă, iar de-o fi cazu’, o să-l ignor complet.

În gându’ meu… Măi, fată, ai şi tu un brad, prea gol, prea ca la…nici la ţară!

Ruşine să-mi fie…

Până când, Dumnezeule, încep s-apară pe facebook brazii aproape ca la mezat.

Băi, da’ încep deodată să mă umflu în pene când mi-au ieşit în faţa lentilelor nişte brazi de…vai steaua lor. Uite, ştii cocoşii ăia ciufuliţi, cu gâtu’ golaş?

Ei, imaginează-ţi nişte anorexici de genu’ ăsta împodobiţi de numa’, de şi lor le-ar fi ruşine dacă s-ar vedea ruşine. Ca oamenii pudici, cărora dacă le deschizi uşa de la duş, hop, mâna la cele sfinte… Da’ săracii, nu cred c-ar ştii şi nimeri ce să-şi acopere prima dată…

Ne place să epatăm, pac, pac, şi să punem toate globurile adunate de-a lungul timpului, să ne facem brazii ca nişte gloabe, ptiu, ptiu. Da’ ce contează c-am luat din piaţă un arac 3 ramuri lipite cu poxipol de el şi-am aruncat de pe canapea beteala aurie pe el, că ne-a fost lene să o înfăşurăm frumos? Important e sufletul, să fie familia ghiftuită, să vină moşu’ cu zeci de pungi pline cu toate prostiile de la jumbo şi…să bem şi să mâncăm mai ceva ca…ghiţă!

Amin.

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

