ţâfnoasa

Romgleză

In ţâfnoasa spune… on 22/09/2014 at 18:59

Niciodată să nu spui niciodată. Asta ar fi trebuit să fac eu. Zilele trecute am dat de un blog atât de romglezit cum nu-mi amintesc să fi văzut vreodată…

Şi nu pot decât să sper că altul la fel nu mai e!

Dar na… când nu stai atât de bine cu româna, o dai pe engleză, că n-are diacritice, exces de virgule şi autocorectarea funcţionează brici în Word.

Fraţilor, iu spic ingliş când întâlneşti unii de se uită cruciş la tine când le dai “bună ziua”. Sau na, dacă vorbim de bloguri, nu te ţine nimeni să nu scrii integral în engleză, da’ nu jumate engleză jumate română, paragrafe intercalate de genul “am fost la nunta vecinei de la five şi was nice de frumos”, că se duce dracu’ tot articolul din care ăştia mai neşcoliţi într-ale limbilor străine nu înţeleg vreun bob şi rămân în coadă de peşte cu fraza.

Mdeci. Recapitulăm. O dai cu “ai spic ingliş” când te-ntreabă vreo faţă dubios de străină dacă tu chiar “spic ingliş” şi, eventual, are o hartă în mână. Sau când te apuci să scrii despre o faptă o faci până la capăt. Scrierea în limbi străine, zic.

Buuun. Deci din nou.

Nu mai vorbi vreodată limbi străine de genul “mi-am uitat buletinul, n-am dăcât badge-ul la mine”.

Fată dragă, băiat drag, ai dăcât legitimaţia. Am zis-o şi eu o dată p-aia cu badge-ul şi un paznic se uita la cartonul ăla ca boul la poartă nouă şi tot citea Nicoleta. Nu, nu mă cheamă, nu mă strigă nimeni Nicoleta. Habar n-am unde vedea el asta. Dar da, posibil să fi făcut mişto de mine, neştiind că eu numeam badge ce ţinea el între două deşte.

Altfel, când e ziua Maricicăi te împopoţonezi frumos şi te duci la petrecerea aniversară, onomastică sau ce-o fi. Niciodată la party. Mna, anunţ-o tu pe mamaie că-n seara întârzii pentrucăfiindcăşideoarece te duci la party. Auşa? Mă-njuraşi?

Şi când ieşi la un cico cu Gigel, în pauza de masă, nu te supăra că din cauza frumuseţii tale s-a emoţionat chelnerul şi a scăpat halba de bere pe fusta ta cea nouă şi o să întârzii la meeting-ul de după, că acum eşti obligată să mergi acasă să te schimbi.

Poate că manager-ul va înţelege situaţia dacă îi pronunţi corect numele funcţiei, că de-l faci şef, jar mănânci…

Şi când vrei să vorbeşti cu el nu poţi să treci de assistant manager şi nu ştii de ce, corect? Păi pentru că în mintea ta secretară o numeşti, iar astea ştiu tot ce mişcă. Oriunde!

Iar, Oh, my God, care se traduce Dumnezeule, când aud de project manager şi alte alambicături de genul mai că mi se aburesc ochelarii de câte flăcări scot pe nări. Eşti coordonator de proiect, este? Ca să nu zic manager de proiect, că sunt forţată să te fac şef de proiect şi-s prea multe diacritice pentru tine.

Ah, cum să uit eu să amintesc de event-urile mişto care nu vor fi toamna asta. Pentru că…eveniment. Sau de nunţile alea din care rămân doar pozele cu “just married”, adică proaspăt luaţi, legaţi, pân’ la adânci bătrâneţi?

Ioi, şi rochiile pe care le-ai vânat tot sezonul şi le-ai prins la reduceri, da, nu la sale. Pe care vreo Coană Mare l-ar citi şale, de, fiecare cu ce-l doare. E drept că sale ăla e mai scurt, iar bugetul pentru afişele alea e mai mic decât cel pentru reduceri, da’… facem rabat, domnilor şefi?

Iar când mergem la Ikea şi ne gândim cum să ne mobilăm casa, de obicei, astea mici cu unghii şi gene false iau în calcul şi dressing-ul. Dressing, da, nu garderobă. Ptiu, că nici să pronunţi bine nu poţi… De, vrabia mălai visează şi divelor nu le-ajunge un dulap pentru chiloţi. Au nevoie de dulapuri şi dulăpioare şi sertare şi sertăruţe, să îi ascundă bine bine, să le dea iubi bani pentru alţii când rămân în…fundul gol.

…iar lista rămâne deschisă.

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

