ţâfnoasa

Istanbul

In Trecut-am şi eu p-acolo on 08/09/2014 at 13:30

Deci, ce facem? Păi nu ştiu. Mai e până atunci.

Ding ding. Încă două săptămâni. Ce faceeeem? Mergeeeem?!

Păi nu ştiu, să vedem… Bine, hai, du-te şi pozează-te la paşapoarte. Cât durează până iese? Păi…două săptămâni.

Şi începe să-mi ţâţâie corazonu’. Păi peste fix două săptămâni tre’ să fim în maşină, pe drum, cât mai departe de casă, la ora la care se deschide DRPCIV-ul. Ăăăă…hai că vedem cum facem..

A doua zi, nu la prima oră, evident, eram postată în faţa unui ghişeu, la paşapoarte, cu ăla vechi, chitanţa de la CEC şi buletinul sau ceva.

Puţin peste 5 minute a durat procedura de înregistrare şi pozare. Îmi dă un bileţel şi-mi spune că-l iau pe 1 august, tot de acolo..

1 august!? Păi, vedem cum facem…

Acu’ urmează partea mai nasoală.

Bine, bine, plecăm, dar pe unde şi ce facem?

Au urmat două săptămâni pline de accesarea bookingului, de şi lui cred că i s-a acrit de IP-ul meu, două săptămâni de e-mailuri şi căutat bloguri despre – ce mâncăm, ce vizităm, pe unde mergem, ce e musai, ce evităm.

Şi uite-aşa, pe utima sută de metri eu ştiam că:

  • În moschee te descalţi (eventual să ai o pereche de şosete (?!)), dar intri cu capul acoperit (şi atât);
  • Nu tre’ ratată o plimbare pe Bosfor;
  • Tre’ să ajung pe podul Galata, să mănânc un sandviş cu peşte;
  • Să merg şi la Turnul Galata;
  • Istanbulu’ are nişte mall-uri de numa’ numa’, da’ preţurile’s ca la noi;
  • În Bazarul de Condimente miroase frumos;
  • În Marele Bazar e aglomerat şi negociezi la greu şi găseşti toate prostiile posibile şi imposibile;
  • Tre’ să mănânc o îngheţată;
  • Hmm..hamam (baie turcească). De neratat;
  • Să vizităm Moscheea Albastră, Aya Sofya, Cisterna Basilica, ietc, ietc;
  • Ar trebui să ajung pe strada Istiklal, dar nu mai ştiu de ce;
  • E musai să beau un ceai;
  • O să găsesc o mulţiiiiime de pisici (vii);
  • O să înnebunesc de cât de des o să văd steagul Turciei pe străzi;
  • O să rămânem blocaţi pe străzi, cu maşina, de aglomerat ce va fi;
  • Dacă umbli în pantaloni scurţi sau mini jup sau mini ceva, toată lumea se va uita la tine ca la felu’ 14 😀 ;
  • O să înot prin fumul de ţigară;
  • N-o să găsesc cazare în veci, tot de aglomerat ce va fi!!! Sau o să găsesc, dar la 5 stele, de-o să mă ustureeee…;
  • N-o să am timp să fac prea multe lucruri;
  • O să ne înţelegem cu turcii în toate limbile;
  • E mai bine să plăteşti cu lire sau dolari. Nu euro! …că te ţepuiesc. 😛 ;
  • Nu e bine să te cazezi în Taksim, că n-o să dormi bine din cauza gălăgiei;
  • Eu nu mă ating de kokoreç;
  • Vreau să-mi cumpăr o pereche de conduri;
  • Vreau să mănânc îngheţată. Musai!

Mă rog, nu aveam prea multe aşteptări, dar mai important e ce-am găsit, de fapt. Urmează partea a doua.

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

