ţâfnoasa

Book Challenge

In Uncategorized on 07/09/2014 at 11:00

– Vezi că am primit o provocare.. aia cu cărţi…

– Aşaaaa…

– M-a provocat Gică şiiii…o să ţi-o dau şi ţie. Trebuie să scrii zece cărţi care ţi-au marcat existenţa.

?! ăăăă, nuuu, te rog, nu. Credeam că am scăpat de Ice Bucket Challenge şi acum… Pe bune, nici măcar nu cred că am citit zece cărţi în viaţa mea.

Şi apoi au urmat sugestii.

Pentru că, da, am fost provocată la Book ceva Challenge. Na, bea Grigore aghiazmă.

Şi pentru că beau doar apă plată cu lămâie, ne..nimic, n-am acceptat provocarea. 😀

De ce m-aş lăuda cu ceva? În general, eu zic că evit asta. Nu ofer informaţii despre sandalele pe care le port sau izmenele pe care le îmbrac atunci când merg pe aleile din parc. 😀 De ce aş oferi informaţii despre cărţile pe care le citesc sau nu?

Nu ştiu…în orice caz mă gândesc că acele carţi “care mi-au marcat existenţa”, că aşa zice provocarea, sunt alea care te-au făcut mare, cărţile elementare. De pildă, abecedarul, că altfel n-ai şti să scrii, să citeşti, este? Sau ăştia intelectualii s-au născut învăţaţi?

Cartea de matematică, din care ai învăţat câte mere au Ana şi Gigel împreună. De integrale nu zic nimic, că mi-o bagi p-aia – “da’ când cumpăr un kil de cartofi la piaţă nu mă întreabă ţăranul cât e integrală din x”, blablabla.

Aia cu Biblia-mi pare cu dus-întors. Dar la cât de dusă-s la biserică, s-ar putea să mă înşel. În fine.

Cărţile de specialitate pe care le-ai citit, învăţat ca să poţi deveni “domnul inginer”, “doamna doctor”, ietc. Zic.

Păi, nu?

Altfel, ce relevanţă are că tu ai citit Dostoievski şi eu am aflat cum să scap de Matei? Ok, o să ajung la concluzia că eu sunt mai fraieră şi tu mai deştept, nu?

Provocarea asta se vrea un schimb de…impresii, experienţă, cred. Păi nu mai bine îmi ceri câteva sugestii în privat? De ce e musai să scriu ZECE cărţi? Zece cărţi pe propriul perete feisbucist. Poate am citit o singură carte care mi-a deschis ochii într-o anumită privinţă şi apoi am încercat să dezvolt latura aia. Evident, cartea care mi-a marcat existenţa e prima, restul sunt complementare.

De fapt, dacă stau bine să mă gândesc, asta-i provocare sau obligaţie? A apărut fix după aia cu apa rece şi gheaţa, iar ăştia micii provocaţi scriu şi ei ce titluri găsesc la o căutare rapidă pe google gen “top zece cărţi ale tuturor timpurilor”.

Ideea e că nu am văzut să spună cineva “te provoc să scrii zece cărţi care ţi-au marcat existenţa, că de nuuuuu… îţi pui un tutu roz şi defilezi în Piaţa Gorjului, dacă eşti băiat, sau… pentrufeteaşteptsugestii!

În rest, apar doar nume alambicate, adunate de pe rafturile librăriilor, bibliotecilor personale, virtuale sau Google, c-am scris mai devreme de el. Scriitori români, ciuciu. Somnoroase păsărele nu o fi marcat existenţa nimănui? Nici vreun căţeluş cu părul creţ? Aaa, stai acum sunt cărţi cu titlul “canişul de la Bollywood”… Altfel, am şi uitat de câte ori repetam poeziile astea acasă, să le putem recita la şcoală ca papagalii… Dar nuuu, astea nu ne-au marcat existenţa. 😛

Nuuuu, atunci când vrem să părem deştepţi dăm replici din Coehlo, nu din Luceafărul. Deşiiiiii, dacă stau bine să mă gândesc, pleonasmul ălaaaa celebru… ah, nu, n-a marcat existenţa nimănui, chiar dacă e ultra folosit. Ia să vedem, ştii care e pleonasmul?

D’oh.

  1. cobori in jos luceafar bland 😉

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

