ţâfnoasa

iu spic ingliş

In ţâfnoasa spune… on 06/09/2014 at 17:59

de vreo 14 ani sau, mă rog, peste 10, mă tot chinui să învăţ engleza la şcoală. din to be, I was, you are, I am bâtă n-am ieşit. şi totuşi mă mai înţeleg cu europenii, dar când vine vorba despre chinezi şi japonezi, vino mamă să mă vezi, gen.

…că tot am început să dau aproape zilnic de chinezi şi mă amuză teribil când nu înţeleg ce vor să zică. Bine, unii vorbesc decent engleza, başca sunt amabili când le ceri ceva sau când încerci să explici un lucru, da, sunt răbdători. Alţii te mă amuză teribil. S-a întâmplat ieri.

1 stick figure contact pose animation tutorial walk cycle the helpful art teacher

Mă nimereşte unul. Un chinez, zic. Să mă întrebe… ceva. N-am priceput ce mormăia. Chem ajutoare. Se pare că era prea târziu pentru mintea mea să desluşească cerinţele chinezeşti exprimate în engleză. Altfel, ajutorul a priceput ceva-ceva. Dar nu reuşea să explice…

Buuuun. Ne-am găsit.

Nici nu se lămurise chinezu’, că dau şi de-o chinezoaică. Se bagă şi ea în discuţie. Eu cu ajutorul în română. Ce Dumnezeu vrea ăsta? De ce se bagă şi asta?! Chinezul şi chinezoaica, în…chineză. Împreună, în englezo-româno-chineză. Combinaţia perfectă.

Ajutorul, evident, sare în ajutor şi încearcă să…explice ce voia să audă mister China. Miss China avea şi ea oareşce doleanţe. Nu erau lămuriţi neam. Încep să discute ceva în chineză. Bineînţeles, credeam că se vor lua la bătaie curând…

Ajutorul meu se uită chiorâş şi strigă la ei “Da’ ce vă enervaţi aşa?!”, cu o figură tare afectată, şi mâinile zburând prin aer.

Da, da, chinezii tac şi se uită la ajutorul meu. Nedumeriţi, fireşte.

Şi la fel de fireşte eu am izbucnit într-un râs isteric. Nu, nu m-am putut abţine, dar am plecat de acolo. Râdeam cu lacrimi de situaţia creată şi de figurile tuturor.

Pentru câteva secunde tot auzeam pe fundal aceeaşi româno-chinezo-engleză. Într-un final pleacă ajutorul, încerc să mă calmez, în speranţa că erau şi ei pe picior de plecare şi revin la locul faptei. Ei, tot acolo. Ajutorul, ascuns.

Apoi dau cu ochii de nuştiuceofertă şi mă întreabă ce înseamnă aia.

Ăăăăă, ajutoooooorr?! Mormăi că… e pentru bărbaţi. Surpriză, mister China era în faţa mea. Deci, despre ce e vorba?!

Ăăă…apare ajutorul, se trage de păr, şi de disperare, şi drept exemplu, apoi spune că nu e pentru ei şi gata… s-a lămurit toată situaţia.

Au plecat cu coada-ntre picioare, la fel cum au venit, iar eu şi ajutorul meu am răsuflat uşuraţi…sau am continuat să râdem, fiecare după posibilităţi.

Good bye, zic. Noi să fim sănătoşi…

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

