ţâfnoasa

Eleganța… feminină, să zicem

In Din subteran adunate, ţâfnoasa spune… on 22/05/2014 at 07:28

Acum câteva luni mi s-a spus că-s delicată. Săptămâna trecută citeam pe blogul lui Cabral despre eleganță. Și ieri, și azi am circulat ba cu autobuzele, ba cu metroul și am dat de fel și fel de oameni. Ei, ghici la ce m-am gândit. Pampam. La eleganță. Cum Dumnezeu stă treaba cu ea…

Și zic așa – eleganţa la puterea feminină. N-o dau p-aia cu bunele maniere, cu comportamentul flăcăilor, ietc, ietc. Nu acum.

Mdeci. Cică eleganța se cam referă la îmbrăcăminte. Ei, na! M-am perpelit și am căutat pe Google care-i faza cu gesturile elegante. Mi-am aruncat privirea pe un articol și am decretat; n-am pic de eleganță-n mine! :))

1471354_10151882359689473_2041963308_n

Dar, hei, parcă delicată eram. Acu’ n-oi fi atât de fraieră să n-am chiar niciun strop de eleganță. Și după observația de zilele astea am zis așa:

No, bine, am citit tot la Cabral un comentariu că eleganța înseamnă „mulțumesc”, „te rog” și „iartă-mă”, sau pe acolo. 😀 Bingooo! Daaar asta înseamnă că trebuie ca orice acțiune faci să nu îi deranjeze pe semenii ăia de care ai auzit la ora de religie. Ăhăăăă, îi mai ţine cineva minte?

Păi..să vedem. Eleganță e atunci când…

…nu îi obligi și pe ăia de pe stradă să fumeze pasiv în așteptarea troleului sau pe ăialalți de pe scara rulantă care te scoate de la metrou. Pentru că da, în ciuda anunțurilor cu „nu aprinde țigara înainte să ieși de la metrou că te costă 200 lei” (o nimica toată, de fapt, că lunar țigările costă (poate) mai mult..) mulți încalcă regula. D’oh. De parcă nu pentru asta ar fi făcută…

…înveți încă de la 3 ani că nu e ok pentru o fată să stea cu cracii pe sus (mă rooog, pe scaun) prin autobuz. Nu, nu e NIMENI curios să îți vadă chiloții cu fluturași mov și galbeni sau dresul cu picățele. Nici îmbrăcată fiind cu pantaloni nu e ok să te sui cu încălțămintea murdară unde alții stau cu popou’, darăminte cu fustă sau rochie; e și mai grav. 🙂

…creștem și știm să purtăm o rochie, nu ne poartă ea pe noi. 🙂 Of, grea treabă, nu? Ei, păi când creștem și vrem să ne așezăm fundu’ pe undeva, ne luăm frumos ambele mânuțe (că de-aia ni le-a dat Doamne-Doamne) și ne strângem rochia pe lângă poponeț în timp ce ne aplecăm să ne așezăm. Of, și mai greu? Păi ideea e să nu îți șifonezi materialu’ (că doar vorbim despre eleganță, da?) și nici să îți aerisești fundu’ dacă fusta-i scurtă. Nu mai suntem ca Tarzan şi frunza sa, da?

…să te ÎMBRACI. Nu cu “vedere la pulpă”, ca-n reclamă, nici despuiată, nici încheiată pân’ la gât şi chiar mai mult. Cică eleganța e d-aia cu cămașa, fustă… Acu’ dacă-ți iei o cămașă pepită și o pereche de blugi, numa’ elegantă nu ești, da’ știi tu… ai văzut măcar prin filme (!!!) dacă vreun credit la bancă n-ai ajuns să faci. :))

…când nu pleci cu geanta plic de acasă în mijlocul zilei. Sorry, seara sau deloc. Șiiii totuși depinde ce faci seara. 🙂

…nu cerșești lucruri de care ai nevoie și îți lipsesc pentru că, la fel ca autoritățile, te iau prin surprindere. Dacă înțelegi ce vreau să zic… 🙂

…deși ai minute direct proporționale cu salariul tău, nu vorbești vorbe în neștire pe stradă, în metrou, în autobuz, în magazin, la coadă, la serviciu (?!) și nici nu trimiți miliarde de sms-uri când ești la plimbare, la film, la altă coadă, la cumpărături ietc ietc.

…nu îți lași paharul de cafea pe banca unde ți-ai odihnit pulpele pufoase în așteptarea troleului. Puteai face câțiva pași până la coșul de gunoi, zic 🙂 Dar asta e universal valabil.

…nu porți tocuri de 8+ cm în metrou și te clatini mai ceva ca salcia doar pentru simplul fapt că ai uitat ce faci azi, gându-ți fiind la persoana cu care te întâlnești, și nu poți sta jos că…n-ai unde. 🙂

…nu porți, în general, tocuri de 15 și platformă de 7 pentru că „e la modă”, dar nu poți face doi pași că simți cum îți scârțâie genunchii și nu știi ce spital e prin apropiere. Nici măcar sexy nu ești. Nici în poze, nici pe lângă!

…îţi îndeşi căştile în/pe urechi, dar NU cu muzica la maximum. Dumnezeule… or fi 30 de grade, dar poate mie-mi place mai mult varianta lui Mircea Badea, nu aia originală. Saaau…în orice caz, nu mă face să izbucnesc în râs când aud vreun cântec sau să îmi dau ochii peste cap când 3 staţii de metrou aud bumţii bumţii de mă căpiază. Şi asta e general valabil.

…eşti naturală. Acu’ nu zic să nu te boieşti, da’ nu prea mult că strică la propriu. 🙂 Da’ unghiile false.. Ah, pardon, unghiile cu gel, mama lor. Sunt ale naibii de hidoase, îmi pare rău… Băi, “frăţică” ( 😀 ), alea-şi spală furculiţa cu care mănâncă salata sau înfig unghia direct în frunză? Am văzut că-s diferite forme – şi mai pătrate, şi mai însuliţate… Ptiu, de genele false nu mai zic nimic – îmi pare că le-a cam trecut vremea, da’ şi cu alea mi-e ruşine. Şi nu, asta NU înseamnă că te îngrijeşti şi, implicit, eşti elegantă.

Pff, greu fuse. Da’ astea fiind zise, mă întorc cu coada-ntre picioare la viaţa mea tristă şi delicată… Parol!

 

 

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

