ţâfnoasa

Am fost la cimitir. Buhuhu!

In Trecut-am şi eu p-acolo on 09/01/2014 at 08:04

Ştiii… nu e o plăcere să mergi într-un cimitir. Dar o faci: mai să te reculegi (nu ştiu cine o face, dar poate există persoane), să aprinzi o lumânare, să mai smulgi o buruiană, na, mai sunt datini anuale care te fac să treci pe acolo.

Şi de multe ori cei care merg sunt cam trişti. Însă cum ne şade nouă, românilor, bine? Să facem haz de necaz.

Am murit, măi! Şi ce dacă? Am lăsat în urma mea ceva. Ce? Ia pune-ţi ochelarii şi citeşte d-aci.

Hihihi şi hahaha. E un fel de Hahaha Production la alt nivel şi cu o istorie în spate.

Mdeci, undeva în România, mai cu seamă pe acolo pe unde se agaţă harta-n cui, se află Cimitirul Vesel. Da, ştiu, toată lumea a auzit de el, dar să stai în Bucureşti şi să vrei să ajungi acolo… Mai bine mergi la Viena în vacanţă. Cam asta am făcut şi eu până când bugetul s-a cam micşorat, iar Maramureş era oricum pe lista “to do”.

…şi-am purces la drum. Nu mai contează cum am ajuns acolo, cât de mult iubesc drumurile patriei, dar iată-mă… la cimitirul din Săpânţa.

  • Odată ajunşi la Cimitirul Vesel (există indicatoare) nu e vreun platou cu locuri de parcare, ci parchezi maşina pe marginea drumului. Cimitirul Vesel nu se află pe vreun drum naţional, ba chiar e înconjurat de case, deci nu prea încurci.
  • Trebuie să plăteşti o taxă de intrare. Iertare mie, dar nu îmi amintesc suma. A trecut ceva timp de atunci, dar e bine să nu te duci cu portofelul gol. 🙂
  • Pentru fotografiat nu am plătit, deşi parcă era o taxă. Însă cum am vreun aparat DSLR am scăpat fără alţi bani daţi. 🙂 Nu, nu m-am fofilat de la plată, ci am întrebat. Dacă nu, nu. De ce să insist? Vacanţa nu se termina în ziua respectivă. :))
  • Mai în fundul cimitirului era un loc în care erau…rindeluite lemne şi se creau celebrele cruci. Evident că pentru cei care doresc să le ia acasă existau unele în miniatură cu mesaje universal. În jur de 10 – 20 de lei erau, dacă nu greşesc.

  • Nu am stat în Săpânţa, deci nu am detalii cu privire la cazare.
  • În jurul cimitirul sunt diverse cabane cu produse săpânţiene, dar şi chinezării! Se pare că nu putem scăpa de ele. Şi nu ştiu de ce, dar nici măcar bătrânele nu inspiră încredere. Dacă vrei să cumperi o faţă de masă brodată sau ceva de genul de la vreo bătrână îmbrăcată frumos s-ar putea să îţi iei o ţeapă. Mai bine vorbeşte cu ea şi vezi ce spune despre propriul produs. 🙂
  • Am plecat mândră de acolo cu o ie, dar nu şi cu o bundiţă pentru că toate sunt…artificiale…

Şi-am intrat. Biserica din cimitir e “under construction”. Nu am încercat să intrăm. Între noi fie vorba, zău că m-am săturat de atâtea biserici… Dar Cimitirul Vesel e unic. 😀 Ei, m-am scos?

Sfat: încearcă să nu mergi acolo fără aparat de fotografiat. Şi nici să nu fie cu bateria descărcată. 🙂 Eu, de exemplu, am pozat muuuulte…cruci. Sună ciudat, nu? Iar ora la care am ajuns nu era neapărat potrivită pentru că se apropia de apus, iar umbrele altor cruci îmi făceau probleme în fotografierea altora. Dar, na, mesajul e important.

Aşadar, toţi ştim că o imagine face cât o mie de cuvinte. Tocmai de aceea nu mă mai lungesc cu detalii despre cimitir, ci mai bine vă arăt câteva poze:

DSC02996

DSC029970

Stihurile cu soacra de mult erau prezente pe internet. Iar eu o luasem ca o glumă, până am dat cu ochii de ele în cimitir…

DSC030000

DSC030010

Pentru că era musai ca Stan Ioan Pătraş să fie prezent.

DSC030300

Biserica „under construction”. August 2013.

DSC030490

DSC030520

DSC030780

DSC030800

DSC030820

DSC031200

Se pare că mulţi dintre săteni erau foarte înrudiţi: multe nume de Pop şi Stan. Păi cum altfel. Bran eram noi, vizitatorii. 😛

DSC031210

Vedere mai de ansamblu.

Doar mie mi se pare că oamenii ăştia au trăit atââât de mult?

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

