ţâfnoasa

“Sunt proaspătă absolventă a unei facultăţi din Anglia”. Şi ce?

In ţâfnoasa spune… on 15/12/2013 at 15:26

Am avut o perioadă în care eram informată cu privire la ce înseamnă “a face o facultate în Anglia”. Ce-am descoperit?

Ehe, dar ce-am descoperiiiit.

Păi acum vreo săptămână mi-a fost dat să descopăr că “a face o facultate în Anglia” este o mare realizare.

De ce n-ar fi?

Păi simplu.

Image

  1. Ca să faci o facultate în Anglia ai nevoie de o notă măricică, dar nu e obligatoriu, la examenul de Bacalaureat.
  2. Să cunoşti limba engleză. Şi dacă înveţi verbul “to be” dintr-a treia, ai toate şansele să dibuieşti ceva în limba lui Shakespear.
  3. Să ai câţiva bani daţi de mami şi tati ca să te întreţii acolo. Că bani de şcoală nu îţi trebui că, deh, doar nu eşti tu ‘ăl mai fraier care să nu apeleze la împrumutul guvernamental.

P.S: Masterul e pe bani. Banii tăi.

Însă! Nu te poţi folosi de absolvirea unei şcoli în Anglia ca să prinzi un internship pentru că “ nu am pretenţia de a aspira la altceva, momentan”.

Eu zic că dacă eşti atât de deştept încât să faci o facultate în UK, atunci eşti atât de deştept să prinzi un job tot ACOLO, nu să vii şi să te milogeşti pe la uşile mai-marilor pentru un internship doar pentru că tu “esţi proaspăt absolventă a unei facultăţi din Anglia”.

Serios? Şi eu fac o facultate în România. 🙂 Şi nu mă duc în UK să-ţi iau pâinea de la gură.

Altfel, că tot m-am dat găină pe la facultate că ştiu să fac un CV bun şi că tot le-am prezentat colegilor câteva idei, pot să spun că un CV al unei “proaspete absolvente a unei facultăţi din Anglia” NU ar trebui să fie întins pe TREI pagini, dintre care 1/3 din pagină să fie ocupată cu un selfie.

Iar dacă, de exemplu, te cheamă Andreea, adresa ta de e-mail nu este deea.popescu15@yahoo.com. Asta în cazul în care Deea n-o fi numele tău din cartea de identitate. Ce să mai zic în cazul ăsta?

Ah, şi când te apuci să înşiri la “abilităţi acumulate” toate cursurile în care obligat forţat ţi-ai băgat nasu’ la universitate, nu e bine. Nununu.

Nici măcar să nu te apuci să scrii vreo literă din “PR” dacă nu eşti în stare să redactezi un comunicat de presă şi cauţi pe internet informaţii despre cum se scrie, deşi, repet, eşti “proaspăt absolventă a unei facultăţi din Anglia”.

Şi acum, explică-mi şi mie ce Doamne iartă-mă înseamnă “mediu de afaceri” scris la “abilităţi acumulate”. Zău că nu înţeleg ce abilitate e asta.

???

So (vezi, mă oftic că eu nu sunt “proaspăt absolventă a unei facultăţi din Anglia” şi mă înverzesco-englezesc de ciudă), dacă tu vii şi-mi trimiţi un document în care specifici că alte abilităţi pe care le-ai acumulat sunt alea de “media planning”, “dezvoltare campanii creative”, “advertising neconvenţional” şi eu te pun să faci ceva de genul pentru un produs din România pentru piaţa din România, eşti sigură că vei putea să mă dai pe spate?

Ah, şi tu-mi mai scrii că ţi-ai pus abilităţile astea în practică, dar comunicatul de presă cum l-ai scris? Sau l-ai pasat altcuiva şi te lauzi că o abilitate acumulată e aia de “PR”?

Of, şi…nu ştiu, dar în loc de „activităţi extracuriculare” care sună ca şi când ai fi la grădiniţă sau, hai, la şcoala generală, ar fi fost bine să vorbeşti despre pasiuni. “îmi place să gătesc, să fac baloane de săpun, să citesc Scufiţa Roşie şi altele”.

Deci. De unde am plecat şi unde am ajuns?

Nu, a face o facultate în Anglia nu este un motiv demn de laudă din moment ce oricine îşi doreşte (şi are părinţi cu venituri peste medie, ce-i drept) poate pleca la mare depărtare de casă. Ai fi avut un motiv de laudă în caz că cineva te lega cu lanţuri să nu pleci de acolo şi te plătea şi pentru o activitate pe care o făceai. În plus, să ştii că nu orice înveţi în altă ţară este aplicabil aici, în România. Iar ca să faci PR sau publicitate sau ce vrei tu aici, nu poţi veni cu studiile din Madagascar. Pentru că trebuie să cunoşti publicul. Nu poţi aplica toate ideile aici. 🙂 Ca de exemplu să nu scrii pe afiş sau unde faci promovare că există taxă de intrare la nuştiucetârg pentru că eşti tu convins că oamenii vin până acolo şi îi păcăleşti la intrare să plătească biletul deşi … UNDE SCRIE CĂ E TAXĂ LA INTRARE?

Pont: Românii sunt zgârciţi. Sau, în caz că n-ai aflat, le cam suflă vântu’n buzunare şi decât să îţi dea ţie bani la intrare, mai bine se duc în mall. Măcar e mai cald şi nici nu-i plouă, nici nu-i ninge. 🙂

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

