ţâfnoasa

Râd eu, râd, dar nu e râsul meu

In ţâfnoasa spune… on 13/12/2013 at 16:14

“Tinerii sunt viitorul”, zic politicienii. Dar, de fapt, tot tinerii ăia care fac traseism politic şi vorbesc despre clienţii “NOȘTRII” sunt preferaţii lor.

Iar atunci când faci un regulament pe care nu îl respecţi, ehe, se cam întoarce împotriva ta.  Că tot vorbeam de botez, îşi cam găsesc şi ei naşul. Şi nici nu prea mai au cuvinte să răspundă întrebărilor pertinente.

În fapt, nici cu PSD sau PNL, deopotrivă nu mi-e ruşine, că de PDL nu mai zic. Aşa că, râdeam eu ţinându-mă de burtă, dar “Vladim” s-ar putea să aibă noi simpatizanţi.

Cum stă treaba?

E simplu. Vei vedea dacă o să te înscrii în vreo competiţie politică. Organizată, eventual, de organizaţia de tineret a partidului respectiv. Şi, evident, dacă nu eşti înscris în acea organizaţie.

Altfel, ai toate şansele să câştigi şi să te revolţi, vorba profului de fizică dintr-a noua, când cineva te acuză, poate pe drept.

Tu, în calitate de concurent, trebuie să respecţi regulamentul, însă ei, ca organizator, nu. 🙂

De ce? Pentru că ei sunt ei, fix ca nişte porumbei.

Ştii bancul ăla?

Porumbeii sunt ca politicienii. Cât timp sunt jos îţi mănâncă din palmă, dar când ajung sus, se c*** pe tine!

Reguli pentru participanţi:

  1. Să participe la cursuri
  2. Să realizeze strategia electorală şi de COMUNICARE (după un barem afişat după deadline)

Să repetăm: voi veniţi la cursuri unde nu aflaţi extraordinar de multe lucruri. 🙂 Ah, am uitat să specific că încă de la primul curs s-a cerut creativitate, nu? Spun acum: de la primul curs s-a cerut creativitate. Şi echipa din care făceam parte nu s-a îngrijorat. Deh, debordăm de creativitate, iar studiile pe care le facem au al dracu’ de mare accent pe partea de campanii; atât politice, cât şi de promovare şi ce mai vrei tu.

Dar să continuăm: tot în primul curs ne bucurăm de numărul persoanelor înscrise şi îi scuipăm ca sa nu îi deochem că sunt atâtea feţe noi, de mamă-mamă. Şi să specificăm că nu contează dacă sunteţi sau nu înscrişi în organizaţia noastră. Zău?

Buuun. Şi pe lângă marile câştiguri, aflăm un lucru interesant: cele trei campanii câştigătoare vor fi postate pe site. N-am zis eu, ci aşa scrie în regulament:

“4.7 Cele 3 strategii castigatoare vor fi afisate pe pagina de internet http://www.xxx.ro dupa desemnarea acestora.”

Ba chiar puţin mai sus, în regulament, se specifică faptul că “Strategia trebuie să respecte următoarele criterii pentru a fi publicate pe site”.

De genul “Creatia utilizata trebuie sa fie potrivita pentru a fi publicata pe internet si nu trebuie sa fie obscena sau indecenta (inclusiv si nelimitandu-se la nuditate, pornografie sau vulgaritate), contrara bunelor moravuri, nu trebuie sa contina detalii defaimatoare, cuvinte sau simboluri care sunt jignitoare in general sau in mod direct pentru persoane de o anumita rasa, sex, entitate sau religie. Acesta nu trebuie sa contina amenintari catre orice terta persoana, loc, afacere sau grup, nu trebuie sa lezeze intimitatea, dreptul la viata privata si/sau alte drepturi ale oricarei terte persoane, firme sau entitate si nu trebuie sa incalce in niciun alt mod legile si reglementarile aplicabile.”

Realitatea este că nu vor fi afişate. De ce? De d-aia. Am întrebat. Cu citatul din regulament, ca să nu existe discuţii.

Răspunsul? Ca să nu vadă celelalte partide strategiile.

Ce Doamne iartă-mă? Păi eu îţi arăt un regulament care este pe site-ul vostru, scris din adâncurile minţii voastre, de mânuţele voastre. Îmi pare rău, dar aşa cum echipa mea îşi asumă responsabilitatea pentru ceea ce A SCRIS în proiectul de campanie, aşa trebuie să facă şi organizatorii, nu să mă ducă cu zăhărelul. Trebuia să GÂNDEASCĂ înainte să scrie regulamentul.

Soluţia? Hai să punem un document cu parolă, dar PE SITE.

Răspunsul unui neica nimeni? Că să jure cu mâna pe Biblie ăla care nu va da parola mai departe.

Ştii ce zic eu? Fiecare face cât poate şi cât îl duce bibilica. 🙂

Concluzia? Dacă te roade curiozitatea, dă o fugă până la sediu să consulţi acolo strategiile câştigătoare, să te oftici în faţa tuturor. Sau să-ţi cadă faţa. Că poate ei nu îşi mai aduc aminte de când au fost scoşi de la guvernare.

Iar unul dintre juraţi care se bagă fix ca musca-n lapte spune: “e perfect normal (că echipele câştigătoare au avut membri din partid sau din organizaţia de tineret), cei care sunt membri de partid stiu un pic mai bine cu ce se mananca o campanie politica, au mai multa experienta. n-as vrea sa intru in detalii, dar experienta se puncteaza in plus, e si normal.” 

Hai nu zău! Ce spuneau mai devreme? Că ăia din partid nu sunt favorizaţi.

Şi atunci…de ce nu s-a făcut un concurs intern dacă a contat atât de mult experienţa din partid? Sau de ce s-a permis celor care NU au experienţă de partid să participe în cadrul concursului?

Mna, întreb, nu dau cu parul! Întreb cu speranţa că primesc şi un răspuns. Însă practic se pare că am dat cu parul şi şi-au înghiţit limba (sau, eventual, degetele) de n-am primit niciun răspuns.

Şi că tot am ajuns la acest punct, când cineva îşi face un website şi scrie că sunt tineri, au idei pe care le pun în practică pentru “a creea poveşti de succes”. Că se ocupă de construirea brandurilor pentru “clienţii noştrii care “să prospere şi să menţină relaţii de succes cu publicul lor ţintă” şi, în plus, se mai înscriu şi în competiţie, la ce se aşteaptă?

Uite, din punctul meu de vedere, cam cu asta se mănâncă şi o campanie electorală. Oi fi făcut o şcoală degeaba? Mă mir.

Şi dacă ai cumva tupeul să semnalezi acest lucru, Mărie, ţi-ai dat foc la pălărie!

Analiză pe texte. Deci:

Ba că “site ul nu apartine niciune firme inregistrate la ONRC, iar regulamentul prevede sa nu fie o firma de comunicare,strategie, marketing electoral, etc”.

Alooo, gara!! Nu toată lumea e atât de inteligentă ca să ştie ce înseamnă ONRC, capiş?

“Asa numiti „clienti” sau mai bine zis „clienti in devenire” au la baza proiecte de grafica reprezentate de webdesign, logo, pagini retele sociale, adds si portofoliul personal al unuia dintre membri echipei ce a participat la concurs ..”

Păi, nu ştiu cum să îţi zic… Sau trebuie să îţi desenez? Campania electorală pe care TU, probabil, te baţi cu mâinile în piept că ai realizat-o, avea un afiş, un flyer, un logo (fie că era al echipei voastre sau al candidatului).

Aşa că… ciocu’ mic şi joc de glezne.

“Siteul este creat in vedere deschiderii unei firme in viitorul apropiat fapt pentru care domeniul nu este unul public si nu este promovat. La fel ca si lista de clienti de grafica si asa numita firma este in proces de creare.”

În momentul în care îţi faci un site, te înscrii într-o competiţie cu acelaşi nume (vai, ce coincidenţă), îţi asumi riscul ca acel website să fie găsit de vreun idiot care nu are altă treabă decât să scormonească pe Google după pere mălăieţe în mijlocul iernii.

Altfel, zău că nu înţeleg. De ce şi-ar cumpăra cineva un domeniu (implică bani) şi să nu producă ceva? Care-i scopul?

Eiii, Pinnochio!

Altul vine şi zice că:

“Si acum va rog si mai frumos sa imi dati informatiile care va arata dumneavoastra ca aceasta xxx este o agentie de comunicare specializata in comunicare politica si marketing electoral.”

Specializarea nu o cumperi, o faci creând campanii. Aşa cum am specificat încă de când m-am apucat să scriu comentariul, tipii ăia se laudă cu “o parte a muncii noastre şi a partenerilor noştrii. Adică? Adică îşi iau un pahar, îl pus la ureche şi ascultă prin pereţi cerinţele clienţilor şi pun în practică ce vor ăia, dar mulat pe cererea pieţei. Păi şi voi ce-aţi făcut la campanie? Altceva?

Iar când printre ăia, la clienţi mă refer, apar şi unii de la PMP (care, apropo, ce înseamnă? Presupun că nu vine de la Pampers…) dai de bănuit. Aşa, un pic. Că dacă zic mai mult, sari ca ars.

“ca altfel s-ar putea sa avem probleme de calomnie pedepsite chiar de lege.”

Serios? Mie mi se pare că în momentul în care, repet, îţi creezi un website, surpriză!, ai şi un beneficiu. Iar dacă nu eşti înscris la acel ONRC sau cine ştie unde, nu plăteşti nici taxe, nici impozite. Cine e în culpă?

Eu zic că statul mai degrabă îşi doreşte bani, nu să ne bălăcărim noi.

Altul care se pare că n-are treabă nici pe acasă, nici pe la partid, te mai face şi imatur şi frustrat. Hai să ne uităm în ograda proprie. Comentezi la o postare cu argumente. Argumente care au devenit contra organizatorilor că…aşa au vrut ei. 🙂 Unde e imaturitatea?

Şi acum intră în ring creatoarea mirobolantului website de pe care NU poţi învăţa limba română. Ba chiar începi să plângi. Că nici alţii nu au făcut-o. Să înveţe limba română că tot trăieşti aici şi doreşti să devii un exemplu prin politică, pe undeva. Dar, cu tot cu carenţele lor, cred că au absolvit şi o facultate.

“De ce v-ati inscris intr-un concurs in care stiati ca vor veni oameni pasionati de acest domeniu? La inceputul proiectului nu stiati aceste detalii?”

Auzi, don’şoară, da’ ce te face să crezi că doar matale eşti interesată de acest domeniu? Adică eu nu am dreptul să particip că vin alţii şi mai pasionaţi? Hai să nu ne apucăm să scriem doar ca să vadă lumea că ne apărăm.

Iar aşa cum zice altul, că “ingineria medicina si sportul sa faca exclusiv strategii de campanie .”, nu ştiu de ce comentează aiurea-n tramvai? Te simţi cu musca pe căciulă? Sau cu limba română pierdută astă-vară, undeva, la mare…depărtare?

Uite, din frânturile de mai sus îţi dai seama cu cine ai de-a face. Iar eu am refuzat să le dau replica din moment ce nu am primit răspunsuri nici de la celălalt organizator, nici de la juratul cu experienţă. Un alt motiv şi mai important pentru care am refuzat, din nou, să comentez, este lipsa virgulelor, cratimelor. Nu pot să pierd zece minute din viaţă încercând să înţeleg un text fără punct şi virgulă. Scuze, dar chiar nu pot. Scrii româneşte, eventual cu diacritice, felicitări, îţi răspund cu drag acuzaţiilor şi nelămuririlor. Altfel, ceartă-te singur. Nu dau lecţii de gramatică, apropo. 😉

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

%d blogeri au apreciat asta: