ţâfnoasa

…loc de parcare să n-ai

In Auto on 05/10/2013 at 15:41

Când te pune ‘ăl mic şi negru să pleci cu maşina din locul de parcare plătit şi rece de lângă casă, îţi îmbogăţeşti vocabularul trivial şi goleşti portofelul cât ai spune “tu-ţi ceapa…”.

Ghici cui i s-a întâmplat asta. Da, corect.

…pentru că nu puteam să mă scarpin şi să folosesc metroul, am păţit-o. Și cum de obicei mă plimb ca găina în jurul casei, acum m-am plimbat ca năluca prin zona Gara de Nord – Piaţa Victoriei în căutarea unui loc de parcare decent şi sigur. Şi, bineînţeles, gratis. Sau ieftin, cel puţin. Şi liber. Marea parcare din Piaţa Victoriei era plină.

Şi fiindcă eram mai ceva ca Taz în zonă şi într-o maaare criză de timp, am decis. Mă întorc acolo pentru că am văzut eu un semn gigant cu “Parcare cu plată” şi “Intrare”. Mna, măcar nu mă trezesc cu maşina ridicată şi o amendă cât două salarii minime pe economie şi mai găsesc şi loc de parcare liber. Cât poate să fie ora de parcare?

Imagine

Bun. Şi mă întorc şi intru. Opresc. Iese un tip cu părul alb din gheretă, se uită la mine, eu mă uit la el. Apăs pe buton să las deschid geamul. Ridică mâna în semn de stop. Ce naiba? Văd şi eu bariera că-i “la orizontală”. Se îndreaptă către aparat. Zic “mi-o da bilet d’ăla”. Aparatul îşi face treaba, iar omul vine înspre mine. Îmi întinde o chestie care semăna cu o monedă, dar nu era. Ce, voiam să mă plătească doar pentru că parcam la ei? 🙂

Bariera se ridică, intru şi caut un loc de parcare. Cred că şi faţa mi se luminase de fericire. Parchez şi dau să plec. Na, mai am zece minute. Transpirată toată de nervi şi emoţie mă duc la ieşire.

– Cât e ora de parcare?

– 4,5 lei un sfert de oră. 18 lei pe oră.

M-am înverzit. Mă uitam la un banner de pe ghereta lui. Dacă pierd jetonul mă taxează cu 150 lei. Ce naiba? Trebuia să îmi dau seama de prima dată, însă pe dinafară nu scria nimic de preţuri!

Am plecat. Cu un nod în gât. Dau un telefon. Mă ambalez şi ma scuz că, de, n-am găsit loc de parcare şi mă grăbesc. Dar eu unde las maşina?! Că trei ore tot întârzii şi nu plătesc atâţia bani!!!

Linia de tramvai care încă nu-i dată în funcţiune era full până când, vorbind la telefon, văd o maşină că dă să iasă dintre celelalte. Usain Bolt la feminim m-am numit. Am traversat neregulamentar, claxoane. Ştiu, şi eu aş fi făcut la fel, dar nici cel puţin 50 de lei nu aş fi plătit pe parcare.

Fix, dar fix ca-n filmele cu proşti l-am rugat pe şoferul care dădea să plece să stea acolo până vin eu cu maşina.

– Da’ nu durează mult?!

– Nu, cel mult cinci minute!

– Bine, hai.

Mna, faţa îi trăda acceptul, dar probabil a văzut cât de agitată eram. 😀

Usain Bolt again intră în acţiune. Am plătit 4,5 lei deşi nu am stat mai mult de cinci minute în parcare, i-am dat jetonul şi am plecat. Mai-mai că-mi venea să cred că tipul a plecat. Dar m-a aşteptat. Şi îi mulţumesc încă o dată. Avea un Renault Clio gri. 🙂

Am parcat şi mi-am văzut de treabă. Şi am întârziat mai mult de trei ore. 🙂

Adevărul e că am stat şi m-am întrebat ulterior: Oare eu sau tata am fi făcut la fel dacă cineva ne ruga să aşteptăm să vină cu maşina, doar ca să nu ocupe altcineva locul? Nu sunt convinsă că aş fi avut un răspuns afirmativ. Până la momentul acela. Acum aş fi zis da. Bine faci, bine găseşti. 🙂 Deşi se presupune că dacă ai maşină îţi acoperi toate cheltuielile pe care le presupune. Zău? Maşina respectivă nu-i a mea, deci mă scot. 🙂

Totuşi, în ceea ce priveşte parcările, se spune că nu-i prost ăla care cere, ci cel care dă. Jumate tot am fost şi eu. Dar este strigător la cer cum profită ăştia de lipsa crasă a locurilor de parcare liberă şi cum speculează. Dar ei sunt numiţi oameni de afaceri pe care pun ochii cine ştie ce piţipoancă ca să aibă maşina ei culcuş pe gratis.

Altfel, eu fac parte şi din tagma puţinilor care nu dau bani aurolacilor care pun stăpânire pe locurile de parcare gratuite de pe şoşeaua Ștefan cel Mare şi îţi cer “taxă de protecţie” pentru maşină, dacă ţi-o doreşti cu toate ştergătorile, oglinzile, anvelopele, combustibilul şi tot ce are sub capotă şi în ea. 🙂 Deci dacă ar fi existat vreun d’asta prin zonă, situaţia nu s-ar fi schimbat câtuşi de puţin.

Şi, cum spunea Eugen Cristea? Feriţi-vă de măgăruş? Ei, eu spun aşa: să vă ferească Sfântu’ să ajungeţi la “fast parking” dacă nu aveţi un salariu lunar comparativ cu preţul unui Logan, cel puţin. 🙂

Imagine

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

