ţâfnoasa

Cuţu-cuţu, ham-ham

In ţâfnoasa spune… on 11/09/2013 at 21:04

Până ieri am fost indiferentă. Impasibilă. Sau cum vrei tu.

Sunt bucureşteancă, deci am trăit în junglă. Uneori, cam des, ce-i drept, am mai dat şi prin mediul rural. Vaci, cai, oi, gâşte, raţe. Câini, pisici, vulpi.

Odată, ca să nu mă deoache, un curcan a vrut să mă mănânce. Ba chiar m-a alergat niţel până am închis poarta şi m-am răţoit la el prin gard. Sîc! Fraierule!

Altădată, o pechineză m-a muşcat. Îmi era rudă prin alianţă. Eram mică. Am plâns şi am iertat-o. De fapt, am evitat-o. Dana o chema. Şi nu-mi amintesc decât că avea câţiva pui şi nu am bruscat-o. Însă, din motive necunoscute, ea a “ripostat” şi m-a muşcat. Eeei, acum nu pot să spun unde. 🙂 Ghici, ghicitoarea mea.

Acum nouă – zece luni, în toiul iernii, m-au cam alergat nişte căţelandrii ptiu să nu-i deochi de-am zis că nu mai pun piciorul în curtea aia NEAM! Nu că ar fi fost după mine… Și nu e vorba despre o curte cu locuinţe, ci cu n+1 firme şi firmuliţe. Iar datorită egoismului pe care mândră îl afişez, nu aş fi aruncat geanta cât colo, chiar dacă aş fi avut mâncare pân’ la Paşte.

Şiii, cireaşa de pe tort, de nici nu mai ştiu câţi ani, am o pisică. Nu e birmaneză, nici siameză, nici maidaneză, ci ţărancă.

Concluzia? N-am trăit pe Lună, ştiu cum arată un ied, o găină, un căţel. Cu hipopotamul şi pantera stau mai prost, dar se va rezolva.

Şiii, cu toate acestea, de ieri nu mai sunt indiferentă.

Of, abia ce-am prins viteză şi e roşu. Ia uite ce maşină are ăsta din faţă. Hmm.. dacă mă duc pe prima bandă, tot trebuie să revin că sunt maşini parcate. Nu vine nimic din spate. Hai să rămân aici că dup-aia poate e vreunu’ cu avarii pe dreapta. În sfârşit, verde. A-ntâia, ăsta face stânga, nimic din spate, ocolire. A doua, accelerăm, ai grijă la ăia de pe linia de tramvai că poate-ţi sar în faţă, o secundă uită-te în dreapta, hop doi câini cu garda jos alergând înspre linia de tramvai. Frână, sub maşină. Uite-l cum se rostogoleşte pe linia de tramvai. A întâia, du-te. Mai trăia?! Eu ce era să fac?! Noroc că nu era nimeni în spate să mă pupe.

Fracţiune de secundă e mult spus.

Pe scurt. Un câine mi-a intrat sub maşină. Nu aveam viteză. Am pus frână. Am auzit un schelălăit şi de-atâta zbătut l-am văzut la cinci metri de maşină. Apoi am aflat că pietonii iresponsabili au făcut ochii cât cepele şi au ridicat din umeri.

Fraierilor, puteaţi fi voi în locul câinelui. Cert e că acel câine nu a păţit nimic vizibil. La 20 de minute m-am întors pe aceeaşi cale. Nici urmă de câine, nu tu blană, ochi, gheare pe jos. Poate numărul e oleacă, dar oleacă strâmb.

Nu m-am speriat. Am fost indiferentă. Niciodată, dar niciodată nu o să îmi risc eu viaţa pentru un câine sau orice vieţuitoare o fi aia.

S-a întâmplat. Şi ce? Câinele ăla sigur are mai mulţi ani decât mine. Şi mai mult ca sigur a lăsat ceva în urmă. Nu cred că avea urmă de castrare. Eu? Eu ce să las? Deci nu.

Daaarr… Deci da! Să dispară cumva câinii din oraş. Nu mă interesează cum. Miloasă, nemiloasă, de un singur lucru sunt sigură: ăia mari iubitori de animale să îi ia în casă, nu să-i pe stradă! Să aibă grijă de ei, să îi pupe-n fund şi unde vor ei, dar să folosească lesa în caz că au de gând să facă asta pe stradă.

Am pisică. Nu am lăsat-o niciodată să iasă pe stradă. Nici în grădina din faţa blocului. Mă ocup de ea în privat şi poate fi admirată la fereastră.

Am şi vecini care ies cu oalele pline de mâncare să hrănească micuţii câini. Ia-i, frate, în bordeiul tău şi nu-i lăsa pe stradă că tot îi iubeşti aşa mult de-ţi sclipesc ochii în semn de euro…

Dacă ţi-e milă de privirea lor, ia-i în casă. Dacă ştii că au nevoie de iubire, iubeşte-i în casă. Aşa cum faci cu soţul, soţia, iubita, iubitul, logodnica, logodnicul, amanta sau amantul.

Şi după ce-am scris asta mă gândesc dacă am făcut bine sau nu…

310278_10150389690672935_195024862934_8525161_974240100_n

  1. Bine punctat! Iubitorii de animale ar trebui să CONŞTIENTIZEZE că dragostea la distanţă NU prea mai e dragoste!

Lasă un răspuns

Tomata cu Scufita

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnalul unui medic emigrant

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

me & my monkeys

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Jurnal de bord fără vârstă

Experiențele merită împărtășite. Să ne amuzăm!

Simona Tache

Jurnal roz de cazarmă

